Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Marielle med Runa
En lite smådum fråga! :oops:

Jag funderar på att utöka sjalgarderoben med en Hoppediz. Problemet är bara att jag har futta 400:- att lägga på en sjal och jag har inte tåååålamod nog att vänta ytterligare en månad, så jag överväger att jag köpa en i 2, 5 m. Så till min fråga, tror ni att jag med mina 50 kg och 1.59 cm över havet kan få tyget att räcka till en ryggknytning och ett Xomslut. Eller är det föga troligt? :roll:
Av Marielle med Runa
Jag hittade förresten en sida med olika knytsammanfattningar och minimi-längd för dessa. Inser att jag blir ganska begränsad med en 2,5 m sjal. Så det blir att vänta tills nästa månad ändå, eller hoppas på att någon skall sälja sin Hoppediz.

Nåväl, inga frågor är för dumma som man säger ;-)
Användarens profilbild
Av Anna
Men du har ju faktiskt råd med en Amazonas Brazil! Den får du till omslutet med om du hantvättar så den inte krymper massor.
http://www.spencer.se/brazil/index.htm
Annars så klarar du dig med en 4.1m sjal om den har snedskurna ändar, men de är ju lite dyrare.
Användarens profilbild
Av AnKa
Jag håller dina mått ganska på pricken. Min långsjal är 4,6 m och då knyter jag på magen när jag gör Xomslut. Kan du tänka dig att knyta på ryggen så räcker 4,0m vilket också blir bra till ryggknytning. För en enkel ryggsäck går det med en kortare sjal men 2,5 blir nog för kort, tyvärr.

Leta bagagnat så kan du säkert hitta något fynd.
Användarens profilbild
Av Ia
Kolla tråden "Hur lång är en BB-sjal" för där fick jag lite tips på olika knytningar man kan göra med en kort sjal. Några bilder ligger där också. (BB-sjalen är 2,75 m.)

Tror nog också att du ska satsa på begagnat eller tåla dig en månad om du vill ha en bra sjal. :)
Av Marielle med Runa
Anna: Jag tillhör den lilla minioritet sjalare som får ont i ögonen av alldeles för färgrika sjalar. Och Amazonas Brazil är lite i värsta laget för mig :lol:
Av Marielle med Runa
Ia: Skall checka omedelbums.
Användarens profilbild
Av Anna
Ja det är synd att inte Brazil finns i NÅGON diskret variant. Men jag håller i övigt med de andra. Leta begagnat eller ge dig till tåls tills du har råd med en bra sjal som ni trivs med. Kanske ni har något som går att sälja? Barnkläder som är urvuxna...?
Vill du köpa nytt och är intresserad av någon form av avbetalning så kanske jag kan lösa det, hör av dig med mail eller Pm i så fall.
Av Marielle med Runa
Anna: Kläder är jag alldeles för sentimental för att sälja. Däremot har jag faktiskt lagt ut min Baby Bundler ute till aktion på tradera, får se om någon nappar.

Men å, vad vänlig du är! :P Om jag inte finner någon begagnad lär jag nog höra av mig.
Användarens profilbild
Av Cayenne
Jag är inne på att sy en sjal som är ca 3,6 m och den hoppas jag kunna knyta xomslut med. Jag är kortare än dig - 152cm, men väger samma. Min hoppiz 4.6 knyter jag fram när jag knyter xomslut 2
Av Marielle med Runa
...... Hittade förövrigt ett väldigt långt lakan ca 2,5 meter som jag lindade in mig tidigare idag, och jag kan ju säga att jovisst det funkade. Men knappast med barn i, och då förlorar ju bärsjalen lite av sin funktion liksom ;-)

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?