Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Hej!
Jag kommer att föda i Spanien i mitten av augusti, normalt en väldigt varm tid! Jag använde bärsjalar till min dotter, mestadels trikåsjalar, och i Spanien på sommaren fick det bli en vatten ringsjal hela tiden då den var supertunn och sval. Hon var dock runt ett halvår då och mycket stabilare.
Tips på vad jag kan anväda till en nyfödd? Jag har aldrig testat vävd sjal eller MT, skulle det vara något?
Tack på förhand!!
Absolut kan du få lite tankar från mig :)
(Ibland kan man ha lite otur i tajmingen med sitt inlägg så att det hinner skuffas ner så långt så att ingen hinner se det, jag tror det är många som surfar här som jag med "Visa nya inlägg")

Jag gillade inte trikåsjalen då jag blev genomsvett i den. Jag är en väldigt varm person. Så jag använde Meitai och ganska snart en gauze att bära i mest. Gauzen är den tunnaste sjal jag hittat, och min är också väldigt mjuk och gosig (slät variant).
Gauzen har jag även provat med en alldeles nyfödd, och den är verkligen hur mysig som helst tycker jag. Har du lite vana av att knyta så fixar du gauzen lätt även med en liten bebis (det är ju inte stor skillnad i knytningen av en trikåsjal och dubbelt omslutet kryss på en vävd sjal).
Jag lärde mig direkt knyta med bebis i famnen och sen var fördelen med trikåsjal inte stor.

Även Meitaien användes flitigt. När hon var liten och inte stadig i nacken hade jag en meitai som var såpass hög i nacken att hon kunde luta huvudet mot kanten, så jag behövde inte gå och stötta med handen när hon var vaken. Hon kunde liksom ligga med huvudet lite bakåtlutat och kika mig i ansiktet :loving:

Så kort sagt så tycker jag att både meitai och en tunn vävd sjal, exempelvis Calin Bleu Gauze, är att rekommendera om det är varmt.
Har inte burit nyfödd i gauze, men vet att jag tänkte just: "Den här är ju lika lättknuten som en trikå" när jag skaffat den. Håller med föregående talare och tror på en gauze och mei tai :tumup:
Har enbart känt på en tunn Hoppe(alltså inte burit i den). Har bara erfarenhet av gauzen (och sen har jag en Wrapsody Bali Breeze också, men gillar den skrynkliga gauzen lite lite mer).

Hittade en tråd:
http://www.sjalbarn.se/forum/viewtopic. ... n#p7950346

EDIT: Menar alltså att jag har svårt att svara eftersom jag inte testat Hoppen :P. Trött virrpanna..bäst att krypa ner brevid lilleman..
Jag har fått intrycket av att gauzen är lite svalare, men kan ha fel...
Senast redigerad av kristinek den mån mar 26, 2012 23:36, redigerad totalt 1 gånger.
kristinek skrev:Har enbart känt på en tunn Hoppe(alltså inte burit i den). Har bara erfarenhet av gauzen (och sen har jag en Wrapsody Bali Breeze också, men gillar den skrynkliga gauzen lite lite mer).

Hittade en tråd:
http://www.sjalbarn.se/forum/viewtopic. ... n#p7950346

EDIT: Menar alltså att jag har svårt att svara eftersom jag inte testat Hoppen :P. Trött virrpanna..bäst att krypa ner brevid lilleman..

Tack! Då lutar det ändå mot gauzen, verkar svalast o bäst för den lilla :)
Jag har haft både supertunn hoppe och en gauze. Hoppen är betydligt tätare i väven och därför mycket varmare (även om jag gillade den skarpt också).
Skulle säga att hoppen i Sverige är en allroundsjal, medan gauzen är en ren sommarsjal.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?