Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

När jag handlar mat har jag bebisen eller ja ettåringen snarare, i min beco butterfly. Jag bär på mage typ till frysdisken för där är det svårt att nå. Puttar bak bebis på ryggen o så får hon sitta där när jag packar varor o bär påsar. Lättast så. Men hon börjar bli för tung för becon. Så vad byter man till? Hon vill inte gärna sitta bak hela stunden och jag kan inte ta ur henne ur en sjal o knyta om, då skulle hon aldrig accepterat att bli fastknuten igen utan skulle vilja gå iväg. När jag skuffar becon fram o tillbaka sitter hon ju liksom fast och då har hon inga synpunkter.. Vad kan vi byta till för bärdon? Funkar nån av toddlerselarna att göra likadant med?Eller får vi träna mer på att åka på ryggen ute så hon klarar hela stunden?
Jag har ingen direkt erfarenhet av att använda andra selar så jag är osäker på om det här med att skuffa fram o tillbaka funkar i dem?
Jag bär min på ryggen hela handlingen, fast hon är ju van att åka på ryggen, det är där hon befinner sig jämt förutom på promenader eftersom vi inte har någon jacka som funkar till ryggbärning.
Eller så får hon åka kundvagn tills hon ledsnar och börjar klättra och då åker hon upp på ryggen. Det är alldeles för jobbigt att handla med en ettåring på magen. :lol:
Kristina skrev:Jag bär min på ryggen hela handlingen, fast hon är ju van att åka på ryggen, det är där hon befinner sig jämt förutom på promenader eftersom vi inte har någon jacka som funkar till ryggbärning.
Eller så får hon åka kundvagn tills hon ledsnar och börjar klättra och då åker hon upp på ryggen. Det är alldeles för jobbigt att handla med en ettåring på magen. :lol:

Haha fast om hon sitter på ryggen o gastar, kastar sig och nyps är det liksom ändå vilsammare att ha henne på magen. Där sitter hon still o är tyst :) Kundvagn har jag inte testat.. Känns som lätt till att hon klättrar ur när jag tittar bort.. :hmm:
mammatillE skrev:
Kristina skrev:Jag bär min på ryggen hela handlingen, fast hon är ju van att åka på ryggen, det är där hon befinner sig jämt förutom på promenader eftersom vi inte har någon jacka som funkar till ryggbärning.

Haha fast om hon sitter på ryggen o gastar, kastar sig och nyps är det liksom ändå vilsammare att ha henne på magen. Där sitter hon still o är tyst :) Kundvagn har jag inte testat.. Känns som lätt till att hon klättrar ur när jag tittar bort.. :hmm:
Jo, man får låta bli att titta bort. :p Det funkar rätt bra med vinterskor på ungen, det är svårare för henne att krångla upp benen då. 8)
Du får ryggvänja hemmavid så kan du ha henne på ryggen när du handlar om några veckor! :tumup:
Sist vi handlade satte jag L i den vanliga kundvagnen för första gången, tidigare har hon några gånger åkt i en kundvagn med babyinsats. Men hon gillar inte att inte kunna sitta rakt upp och egentligen är hon lite liten (8,5 månader) för att sitta i en vanlig så jag snodde runt sjalen om henne så hon satt fast :) Hon har dock aldrig gått med på att sitta i kundvagnen under en hel handlingsrunda men en liten stund är bättre än inget tycker jag.
diddeldi skrev:kundvagn i första hand tills de försöker klättra ur, sen sele på ryggen. men hur menar du att hon är för tung för butterfly? den funkar ju upp till 20 kg.
Jag tycker det har känts tungt för axlarna och så har jag läst här att många bara tycker den fungerar för små barn för sedan blir avlastningen dålig. Så då antog jag att jag behövde byta upp mig. Men det kanske är en inställningssak? Sist jag bar i den, på mage, kändes det bättre igen, så det gav mig lite hopp. Finns det några tricks för bra inställningar? Något att tänka på?
God_cares skrev:Sist vi handlade satte jag L i den vanliga kundvagnen för första gången, tidigare har hon några gånger åkt i en kundvagn med babyinsats. Men hon gillar inte att inte kunna sitta rakt upp och egentligen är hon lite liten (8,5 månader) för att sitta i en vanlig så jag snodde runt sjalen om henne så hon satt fast :) Hon har dock aldrig gått med på att sitta i kundvagnen under en hel handlingsrunda men en liten stund är bättre än inget tycker jag.
Ja typ en sjalstol är ju en tanke..:)
Jag har inte provat kundvagnen alls. Är så van att alltid ha henne på kroppen. Sen tänker jag att vagnen borde bli rätt tung av det och jag får rätt ont i fogarna av tunga vagnar.. :roll:
Men provar man inte får man inte veta :)
mammatillE skrev:
diddeldi skrev:kundvagn i första hand tills de försöker klättra ur, sen sele på ryggen. men hur menar du att hon är för tung för butterfly? den funkar ju upp till 20 kg.
Jag tycker det har känts tungt för axlarna och så har jag läst här att många bara tycker den fungerar för små barn för sedan blir avlastningen dålig. Så då antog jag att jag behövde byta upp mig. Men det kanske är en inställningssak? Sist jag bar i den, på mage, kändes det bättre igen, så det gav mig lite hopp. Finns det några tricks för bra inställningar? Något att tänka på?
man kan behöva justera remmarna i överkanten när barnet växer, alltså vid de små barnsäkra spännena om du förstår vad jag menar. och se till att ha höftbältet ordentligt åtdraget så att det mesta av tyngden fördelas dit.
Smart att ha Beco Butterfly just i affären, det har jag inte tänkt på. Eller sele i huvudtaget :hmm:. Just nu sitter min 7 mån i sjal på magen oftast och det är ju bra otympligt vid frysdisken!!

Ska testas :tumup:!
kristinek skrev:Smart att ha Beco Butterfly just i affären, det har jag inte tänkt på. Eller sele i huvudtaget :hmm:. Just nu sitter min 7 mån i sjal på magen oftast och det är ju bra otympligt vid frysdisken!!

Ska testas :tumup:!
Kul att jag kunde inspirera. Funktionen är kanon tycker jag. Smidigt att ha henne på ryggen i kassan med och när man lastar in i bilen ! :)
Jag är lite mer kompis med becon nu, det blir absolut bättre när jag längt axelbanden. Men jag tycker det blir för löst i ovankanten, hon lutar ut från mig liksom. Det är ju tajt nertill men ganska löst i ovankanten. Tips på det?
För nu tycker jag mer av tyngden hamnar på höfterna. :)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?