Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av ToveLi
Fick hem ringon idag och har provat den men får inte till det riktigt. Den är ju inte utbredbar som bärabarn ringisen så jag får sjalen upp mot halsen och det blir jätteobekvämt. Vad gör jag för fel?
Användarens profilbild
Av diddeldi
har du provat att ha den lite längre ut på axeln så att den omsluter axeln? då halkar den inte mot halsen. det är också bra att ha ringarna högt upp, vid nyckelbenet ungefär.
Användarens profilbild
Av ToveLi
diddeldi skrev:har du provat att ha den lite längre ut på axeln så att den omsluter axeln? då halkar den inte mot halsen. det är också bra att ha ringarna högt upp, vid nyckelbenet ungefär.
Hmm, får testa det. Får nog försöka spänna åt den lite mer innan jag sätter i Axel också för jag tror det kan vara felet också. Att jag får spänna åt så mycket och då glider liksom hela sjalen iväg.

Är det för övrigt någon som vet om det är krångligare att använda ringsjal om man har stora bröst? :ooops: :rodna: :hmm:
Användarens profilbild
Av ToveLi
Ingrid skrev:Jag kan förhoppningsvis hjälpa dig och visa när du ska byta färg på den :D
Haha, pm:ade precis dig om problemet :wink:
Användarens profilbild
Av Mårbacka
ToveLi skrev:
diddeldi skrev:har du provat att ha den lite längre ut på axeln så att den omsluter axeln? då halkar den inte mot halsen. det är också bra att ha ringarna högt upp, vid nyckelbenet ungefär.
Hmm, får testa det. Får nog försöka spänna åt den lite mer innan jag sätter i Axel också för jag tror det kan vara felet också. Att jag får spänna åt så mycket och då glider liksom hela sjalen iväg.

Är det för övrigt någon som vet om det är krångligare att använda ringsjal om man har stora bröst? :ooops: :rodna: :hmm:
Jag tror att det är en vanesak hur lång svans man behöver och sedan är det en teknik att kunna hala sjalen fram och tillbaka över barnet, shit vad svårt att förklara. Alltså att lyfta upp rumpan med barnet och på så sätt kunna flytta sjalen (och ringarna) för att få en bra position. Håller med diddeldi om att det är viktigt att ringarna hamnar rätt. Lärde mig den hårda vägen genom mjölkstockning.

Är Ringon ny eller välanvänd? Jag har haft några olika och upplever att det varit stor skillnad i egenskaper mellan mina olika ringosar.
Användarens profilbild
Av ToveLi
Mårbacka skrev:
ToveLi skrev:

Jag tror att det är en vanesak hur lång svans man behöver och sedan är det en teknik att kunna hala sjalen fram och tillbaka över barnet, shit vad svårt att förklara. Alltså att lyfta upp rumpan med barnet och på så sätt kunna flytta sjalen (och ringarna) för att få en bra position. Håller med diddeldi om att det är viktigt att ringarna hamnar rätt. Lärde mig den hårda vägen genom mjölkstockning.

Är Ringon ny eller välanvänd? Jag har haft några olika och upplever att det varit stor skillnad i egenskaper mellan mina olika ringosar.
Jag köpte den begagnat här men vet inte hur mycket använd den är hos förra ägaren.
Användarens profilbild
Av SCSI
Blackbabe skrev:Har du testat japanskt? Ett fantastiskt sätt att använda ringsjalen på http://www.sjalbarn.se/forum/viewtopic. ... t=japanskt
:iagree: :tumup:
Åsså skriver jag under på att ha sjalen rätt långt ut så att den ligger "runt" axeln/armen och inte glider inåt. Och se till att tyget går från knäveck till knäveck och ligger ordentligt under rumpan på barnet. Men hur man än gör är japanskt bekvämare.
Användarens profilbild
Av Mårbacka
ToveLi skrev:
Mårbacka skrev:
ToveLi skrev:

Jag köpte den begagnat här men vet inte hur mycket använd den är hos förra ägaren.
Min bästa ringo var (är) jättevälanvänd och nästan lite nött vid ringarna (också köpt här). Den sitter som en extra hud på mig, det är som att stoppa in barnet i kroppen. Har en helt ny och en splendid Baby också som inte alls är lika bra.
Användarens profilbild
Av ToveLi
Tack snälla Ingrid för hjälpen (och bytet) idag :heart:
Hälsa sonen så mycket också, det var så roligt att han ville följa med :loving:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?