ToveLi skrev:diddeldi skrev:har du provat att ha den lite längre ut på axeln så att den omsluter axeln? då halkar den inte mot halsen. det är också bra att ha ringarna högt upp, vid nyckelbenet ungefär.
Hmm, får testa det. Får nog försöka spänna åt den lite mer innan jag sätter i Axel också för jag tror det kan vara felet också. Att jag får spänna åt så mycket och då glider liksom hela sjalen iväg.
Är det för övrigt någon som vet om det är krångligare att använda ringsjal om man har stora bröst?

Jag tror att det är en vanesak hur lång svans man behöver och sedan är det en teknik att kunna hala sjalen fram och tillbaka över barnet, shit vad svårt att förklara. Alltså att lyfta upp rumpan med barnet och på så sätt kunna flytta sjalen (och ringarna) för att få en bra position. Håller med diddeldi om att det är viktigt att ringarna hamnar rätt. Lärde mig den hårda vägen genom mjölkstockning.
Är Ringon ny eller välanvänd? Jag har haft några olika och upplever att det varit stor skillnad i egenskaper mellan mina olika ringosar.