Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av naggie
Jag har kommit fram till att jag bara MÅSTE :wink: ha en sommarsjal, men vilken då? Min bebis är av den tyngre varianten så jag måste samtidigt ha en som avlastar bra. Blir en gås för tanig för klumpen. Snälla hjälp mig!
Senast redigerad av naggie den mån apr 17, 2006 16:25, redigerad totalt 2 gång.
Användarens profilbild
Av jag71
Jag hade en amazon antigua förra sommaren och den var helt super men då vägde inte min skrutt så himla mycket!
Användarens profilbild
Av Tiz
Nu finns det ju diagonalvävda Amazonas Antiqua som heter...något annat nu vad det nu var.. :hmm: Det borde ju vara bra!

Sedan finns ju Jaquardvävda Didymos som är tunna (Julian, Paul och grabbarna..)

Själv har jag en Rebozo som är den tunnaste sjalen. Tunn och l'ätt och luftig men vävd i tuskaft så det blir inte lika bra avlastnig som i en diagonalvävd. Jag bar Ville i den förra sommaren när han var 10-12 månader och vägde ca 11 kg. Det funkade bra.

Sedan finns ju Gåsen som är tunn men även den tuskaftsvävd.
Av lillasysteryster
naggie skrev: Blir en gås för tanig för klumpen. Snälla hjälp mig![/b]

Vad väger klumpen då?
Användarens profilbild
Av Suskiv
Jag bär både Tova 16 kg+ och Torkel ca 11 kg i Ellaroo. Fungerar ok. Inte lika avlastande som stork, men betydligt svalare.
Användarens profilbild
Av naggie
lillasysteryster skrev:Vad väger klumpen då?
7 kilo :app:
Av lillasysteryster
Lukas väger 9kg och jag räknar med att klara sommaren galant i min gås.
Användarens profilbild
Av Buscilla
Jag har köpt en Gauze som ska få agera sommarsjal är det tänkt. Min plutt (?) väger strax över 9 kilo just nu. Den avlastar ju inte lika bra som tex min tjockare Easy. Men det gör väl egentligen inte någon tunnare sjal om man jämför med rejäla vävda sjalar :roll:? Har dock inte burit något nämvärt i Gauzen än, så exptertutlåtandet lämnar jag därhän...

/Cecilia
Av belinda
Sedan finns ju medley sjalarna på meitaibarn som ska vara tunna också, men avlasta bättre än gauze! men de verkar det inte finnas så många utlåtanden om än här på sjalbarn.
Användarens profilbild
Av naggie
belinda skrev:Sedan finns ju medley sjalarna på meitaibarn
Tittade precis på dom men tycker inte att det fanns så fina färger :(
Användarens profilbild
Av Alven
Jag bar min son i en antigua förra sommaren, han vägde då 13-14 kg. Funkade utmärkt. Jag har testat att bära honom i en gås nu när han väger ca 15 kg och det gick bra, men jag testade bara en rätt kort stund eftersom jag var höggravid då... och så är han ju inte så jätteförtjust i att bli buren långa sträckor längre. Ida väger väl en drygt 4 kg så henne kan jag bära i vad som helst!
Användarens profilbild
Av naggie
Tack tjejer, då verkar det som att det blir en gås (azur) i sommar :vågen: !!! ni har till nästa lön på er att säga till om ni tycker att en antiqua eller någon annan blir bättre :wink:

Jag får fjärilar i magen av tanken på en ny sjal :love:
Användarens profilbild
Av frida
Jag har en Ellaroo som är en riktig sommarsjal! Tunn, tar "ingen" plats alls när man viker/knölar ihop den och stretchar ändå på diagonalen.Om du gillar nån av färgerna tycker jag det är ett kalasval! (men måste nästan säga att ellaroo ska ses live, på bild blir de ganska fula)
Av Aelia
naggie skrev:
belinda skrev:Sedan finns ju medley sjalarna på meitaibarn
Tittade precis på dom men tycker inte att det fanns så fina färger :(
skojar du? har du sett alla på www.babyhawk.com och inte tyckte nåt alls? :roll:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?