Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av honungsmarmelad
Jag tänkte köpa en Zara men är osäker på vilken storlek jag ska ha. 6 (4.7 meter) ska enligt hemsidan inte gå att knyta i omslutet kryss, vilket är den knytning jag använder mest. Samtidigt har jag hört flera säga att storlek 6 räcker gott till denna knytning också. Ni som har en Zara, räcker storlek 6 till alla knytningar eller ska jag köpa storlek 7? Jag är kort men rätt fläskig. En Hoppediz 4.6 måste jag knyta på ryggen för att göra omslutet kryss, jag vill kunna knyta på magen. Det kan jag göra med Hoppedizen om jag knyter hårt i övrigt men det kommer inte gå när bebis blir större.

Hjulp!
Användarens profilbild
Av HannaGerda
Hmm.. jag kan knyta i princip alla knytningar med min 4.7a, jag är 168 lång och väger 64kg. Den enda jag tror den är för kort för är vrikkersikker men jag har aldrig provat.

En grej med Zarorna är ju att de har väldigt långa avsmalnande ändar som man kan knyta med, så en 4.7 är ju längre om man räknar in båda ändarna.
Användarens profilbild
Av HannaGerda
Var bor du i stockholm?
Du kan ju få låna vår Zara en sväng om du vill testa lite, den ligger bara och väntar på nya barn för det jag har går helst själv nuförtiden.
Av honungsmarmelad
thowida skrev:hur lång är din hoppe när du mäter? de brukar nämligen vara långa.
Jag vet inte, jag ska ta och mäta.
HannaGerda skrev:Var bor du i stockholm?
Du kan ju få låna vår Zara en sväng om du vill testa lite, den ligger bara och väntar på nya barn för det jag har går helst själv nuförtiden.
Skickar pm :)
Användarens profilbild
Av mammagumman
Jag knöt omslutet kryss på magen med 4,7 m och kunde knyta knuten fram på magen. Jag är kort och lite rund. Zaran har väldigt långt avsmalnande ändar och om man kan tänka sig att knyta på den avsmalnande delen då räcker en 4,7 m Zara långt. Jag är iofs partisk eftersom jag säljer och bara har 4,7 m i lager. Men det är nog inte så vanligt att man väljer 5,2m på en Zara. Säger mig min erfarenhet iaf 8)
Av Kyltsi
Jag har en strl 5, som jag kan knyta i omslutetkryss och ha knuten på mage(även om jag väljer att ha den på ryggen) och jag är inte särskilt smal efter graviditeten.
En strl.6 borde räcka för dig. Men sen så beror det ju förstås på hur långa svansar du vill ha, jag vill ha långa och därför väljer jag att knyta på ryggen när jag bär på magen i zaran.
Av honungsmarmelad
ToveLi skrev:Jag kan göra alla knytningar med en 4,7 och jag är 166 lång och väger strax över 90 kilo nu :oops:
Toppen (att det går, alltså), då fungerar den nog för mig med. Tack!
Användarens profilbild
Av Mårbacka
honungsmarmelad skrev:
ToveLi skrev:Jag kan göra alla knytningar med en 4,7 och jag är 166 lång och väger strax över 90 kilo nu :oops:
Toppen (att det går, alltså), då fungerar den nog för mig med. Tack!
Har också 4,7 och kan knyta det mesta med rätt mycket tyg kvar. Är medellång och medelgrov!
Användarens profilbild
Av Bebile74
Jag andvände stl 6 innan men nu föredrar jag stl 7 jag tycker om när svansen hänger och så kan jag göra min favvo knytt Double hammock :tumup:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?