Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag har konstaterat att Beco 4th Gen som jag tyckte var så bra när lilla A var liten, inte passar mig och H.
Kanske har min kropp förändrats, men midjebältet ger sämre avlastning nu än förut och sen sitter axelbanden fel för oss. Det är som att selen blir tight över H's rumpa men för vid upptill, det är som att den är för liten och för stor på samma gång om jag drar åt axelbanden.
Det har ju kommit massa nya selar som jag inte har koll på men det kanske någon annan har? :D Vad ska vi testa?
Min selhistorik ser ut såhär:

Patapum Baby - favorit :loving: Avlastar jättebra, midjebältet har passat mig perfekt tidigare. Nu vet jag inte för jag har inte burit H så mycket i den. Blir ju dock väldigt låg i ryggen för större barn och i kombination med att axelbanden är lite för långa för mig blir inte avlastningen optimal ändå.

Beco 4th - se ovan

Beco butterfly I - satt som gjuten på mig. Jag ogillar dock konstruktionen och vill ha en vanlig sele där man snabbt och enkelt kan sätta i barnet

Ergo - För långa axelband. Midjebältet passade inte.

Manduca - För stor, för breda axelband.

Jag är ganska kort 160 cm, tunn på överkroppen men har ganska breda höfter. Iaf breda i förhållande till överkroppen. H är en liten ettåring, drygt 70 cm lång. Vad kan passa oss? Jag är nyfiken på Boban, funkar den för små personer?
Senast redigerad av Knyttet & K den tor jan 12, 2012 09:10, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av millla
jag föreslår tuli, eller tula heter den väl nu. jag har en sån, vanlig alltså inte toddlervarianten, och det är min absoluta favorit. har/har tidigare haft beco butterfly 1 och 2, manduca, patapum toddler. jag är lika lång som du men inte direkt tunn vare sig upptill eller nertill, snarare rätt normal.
i tulin bär jag både lillesyster, snart 1,5 år och kanske 10 kg, och storasyster, 4 i april och 18 kg, bekvämt.

prova den tycker jag. inte så blodig i pris heller men kanske svår att hitta begagnad då den är rätt ny på marknaden.
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
telistant - gärna! Jag har testat Angelpack en snabbis tidigare och då kändes den rätt ok. Jag kollade förövrigt vantpriser på Team Sportia idag, men de var inte billigare där. 380:- för Fjellvott och 299:- för en vante med fast ullfoder. Men jag tror att skalvanten är bättre, för ull slits snabbare än syntet tror jag.

Boban är ju billig nu, så jag kanske testar en sån. Ska kolla upp ditt tips också millla! :D
Användarens profilbild
Av Jennelii
Kan du inte sy en hybrid med ett skönt bälte o MT... vahetterenu... tappade ordet.. ja men som en MT upptill? Jag har alltid velat ha en sån...
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Jennelii skrev:Kan du inte sy en hybrid med ett skönt bälte o MT... vahetterenu... tappade ordet.. ja men som en MT upptill? Jag har alltid velat ha en sån...
Nej, jag vill ha en sele. Jag bär bara på ryggen och tycker det är svårt att få till knytband skönt då. Jag hade gärna sytt en sele, men jag har inte tid och ork till det.
Användarens profilbild
Av kronärtskocka
Knyttet & K skrev:Är det någon som har en Boba som kan mäta höjden på den samt på vilket avstånd från midjebältet axelremmarna är fästa?
Det är svårt att mäta exakt och eftersom den är svängd vet jag inte om måtten kan bli annorlunda när man väl bär, men detta är vad jag får det till när den ligger platt. Sittdelen är lite insvängd kring barnets rumpa och omsluter därför mer än en rak sittdel. Siffrorna blev kanske lite väl små, står iaf 18 till vänster, 9 ovanför samt 34 och 41 på höjden... OBS! Detta är en 2G.

Bild
Användarens profilbild
Av mammagumman
kronärtskocka skrev:
Knyttet & K skrev:Är det någon som har en Boba som kan mäta höjden på den samt på vilket avstånd från midjebältet axelremmarna är fästa?
Det är svårt att mäta exakt och eftersom den är svängd vet jag inte om måtten kan bli annorlunda när man väl bär, men detta är vad jag får det till när den ligger platt. Sittdelen är lite insvängd kring barnets rumpa och omsluter därför mer än en rak sittdel. Siffrorna blev kanske lite väl små, står iaf 18 till vänster, 9 ovanför samt 34 och 41 på höjden... OBS! Detta är en 2G.

Bild
Jag mätte tygets längd därav 21 cm ist för 18 cm på fråga B :wink:

If you’ve been diving into Helldivers 2 and […]

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?