Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av semla
Jag är sugen på en ny sele! I bärdonsgarderoben finns sjal, ergo och Beco bytterfly II. Sjalen är bekvämast men för bökig att knyta utanpå ytterkläderna. Becon är sambons favorit och är därför oftast inställd för honom, och jag tycker den är rätt bökig att ställa om, så antingen väljer jag bort den eller så har jag den med hans inställningar (det är de små spännena fram som är jobbiga att ändra), och så blir det obekvämt och jag blir sur. Eller så tar jag ergon, som är bekväm för ryggbärande tycker jag, men det känns lite som att axelbanden är på väg att glida av hela tiden, och så tycker jag att den är lite låg i ryggen, så att S kan luta sig låååångt bakåt när hon får syn på något spännande.

Jag har siktat in mig på Boba efter att ha läst att den passar bra på små personer. Jag är 163 cm, 46 kg :hide:
Är det lönt att skaffa en Boba? Eller är det sak samma som ergon? Fast ergon har ju blivit lite sådär urblekt i färgen som ergos blir, och boban är ju :love:

Och OM jag ska köpa den, går det bra med 2G eller är 3G mycket bättre? Den största skillnaden verkar ju vara att man kan bära nyfödda i 3G och jag vill bara bära min ettåring.

Vad säger ni, o vördade sjalbarnare?
Av LillaGrodan
Jag bar min yngsta i boba2G från det att han var strax före året. Gillade den väldigt mycket. Jag är 160 och väger 47 kilo. Ergon tycker jag är för stor för mig. Något jag verkligen gillar med boban är samma sak som med AP:n som jag använde tidigare och det är att den liksom smiter om barnet så himla fint. Jag hade dock gärna sett att den hade en bredare sittyta för ett större barn. Skaffade en Oh snap ett år senare, som jag också gillar oerhört mycket och som används flitigt nu (yngsta är 2½ år drygt).....fast den har ju inget huvudskydd så fungerar inte om man har ett barn som fortfarande sover på ryggen. Tuli toddler verkar ju bra om man inte är så liten som vi är. Wompat ska ju också vara en bra "stor- barnsele", men jag har aldrig testat så vet inte hur den sitter på någon som är liten.

Mycket bla bla bla....hur som helst så tyckte jag väldigt mycket om boban :-).
Användarens profilbild
Av semla
LillaGrodan skrev:Jag bar min yngsta i boba2G från det att han var strax före året. Gillade den väldigt mycket. Jag är 160 och väger 47 kilo. Ergon tycker jag är för stor för mig. Något jag verkligen gillar med boban är samma sak som med AP:n som jag använde tidigare och det är att den liksom smiter om barnet så himla fint. Jag hade dock gärna sett att den hade en bredare sittyta för ett större barn. Skaffade en Oh snap ett år senare, som jag också gillar oerhört mycket och som används flitigt nu (yngsta är 2½ år drygt).....fast den har ju inget huvudskydd så fungerar inte om man har ett barn som fortfarande sover på ryggen. Tuli toddler verkar ju bra om man inte är så liten som vi är. Wompat ska ju också vara en bra "stor- barnsele", men jag har aldrig testat så vet inte hur den sitter på någon som är liten.

Mycket bla bla bla....hur som helst så tyckte jag väldigt mycket om boban :-).
Tack så mycket för ditt utförliga svar, det är precis sån här information jag vill ha! :app:
Smiter åt om barnet låter ju väldigt bra! Och jag har också fattat det som att Tuli är jättebra men inte för små personer. Måste kolla upp Oh snap nu också :notes:
Användarens profilbild
Av Lindajv
Jag tycker också att du ska köpa en Boba. Jag fick en Boba 3g nu i höstas, men jag tror att det går lika bra med en 2:a. Själv blev jag så förtjust i de nya mönstrena att jag tvunget ville ha en trea. Jag är inte heller så stor och den sitter bra på mig.

Jag har också haft Butterfly 2 och några andra selar, men tror nog att Boban är min bästa. Jag kan bära länge i den och den är inte krånglig alls. Ryggen är lagom hög för min 16 månaders. Tulin var lite för stor för mig och för barnet mitt när vi testade den vid 13 mån, men den var ändå skön trots detta.
Användarens profilbild
Av semla
Nu har jag fått hem min underbart fina Boba 2G Tweet och den passar inte mig alls :purskis:

Spännena klämmer under mina armar och är liksom ivägen så att armarna inte kan hänga ner längs kroppen naturligt. Ajajaj...

Blir att skicka tillbaka eller lägga ut på säljes kanske. Tyyypiskt den är ju så fin och S satt jättebra och kom lite högre upp på ryggen än med ergon vilket är precis vad jag vill. Men vad gör man, jag har helt ont under armarna efter att ha provburit i två minuter :(

If you’ve been diving into Helldivers 2 and […]

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?