tofka skrev:Hell Cat skrev:Sele: Manduca
Sjal: Storkenwiege
Exakt! Fast jag använder min lilla smidiga gauze rätt mycket också, om jag ska snabb-bära till tvättstugan eller till bilen som står en bit bort så är ett dubbelkryss med den super. Fast ska jag bära länge är det storken som gäller. Den är lite klumpigare men avlastar bättre. Manducan är lättare att sätta fast på sambon än sjalarna
Jag tycker den okej också men det blir oftast sjal när jag bär.
Jag kom på att jag borde motivera mig också. Storchenwiege tycker jag är den mest prisvärda vävda sjalen. Vet inte vad en ny kostar, men tror det är en av de billigare, vet inte varför, för jag tycker de avlastar kanon. De är inte så hajpade som vissa andra och det kanske är därför som de ofta säljs hyfsat billigt begagnade också. Och jag tycker de är snygga!
Manduca för att den både har bred sittyta och är hög i ryggen (går ju att förlänga till större barn). Många selar tycker jag har för smal sittyta, det finns liksom ingen plats för att rumpan ska hänga ner och att barnet har stöd från knäveck till knäveck som i en sjal.
Men sen beror valet lite på om man värderar avlastning eller enkelhet. Vi använde tex meitai (Kozy) jättemycket till storebror när han var lite större, ca 9 mån och uppåt. Även om den inte avlastar lika bra som sjal så var det ändå den som fick följa med om vi skulle välja bara ett bärdon. För att den går så fort att knyta och för att pappan kan knyta den själv

Mamma till A 2007 och U 2011.