Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag och dottern som då kommer vara nio månader och väga ungefär lika många kilo ska tillbringa en helg i Göteborg där vi kommer få lite hjälp av en tjej i 20-årsåldern jag bara haft mejlkontakt med. Troligen kommer hon att bära dottern en del och troligen har hon ingen vana av det sedan tidigare. Jag äger en hemmasydd hybrid, en Pognae och en Beco Butterfly. Personligen tycker jag Pognaen är lättast att sätta upp på ryggen, Becon lättast att ta av ryggen och hybriden lättast på magen. Ingen hjälp från mig själv alltså, och inte minns jag vad jag tyckte i början, trots att det inte var så himla länge sedan jag bytte från trikåsjal... :) Vad tror ni? Vilken kommer hon tycka är smidigast?
Jag vet inte, det får hon göra som hon vill tror jag (borde jag rekommendera det ena?). Jag bär mest på ryggen numera.

Hon ska vara barnvakt då jag inte kommer kunna ta dottern hela tiden den helgen, men jag kommer finnas i närheten och kan hjälpa till om det behövs. Vagnen ska också med, men jag gissar att hon kommer ha glädje av att bära lite också. Antagligen inte jättelånga stunder i taget, så det är enkelhet i första hand jag undrar över (ska jag rangordna bekvämlighet skulle jag säga 1. hybrid 2. Pognae 3. Beco, men alla är ju bekväma och funkar att bära en bra stund med).
Hmm. Svår fråga. Jag skulle ta med alla tre och låta henne prova och visa. Om inte det gick skulle jag ta med en av selarna. Kanske Becon. Det beror väl på hur hon vill bära förstås! Är Pognae lätt att knäppa när man bär på mage? Jag vet att många brukar tycka att det är lite knixigt att till exempel knäppa Manduca när de börjar att använda selen. Jag bär själv bara på magen,så jag ska väl inte uttala mig om ryggbärande..
Lindajv skrev:Hmm. Svår fråga. Jag skulle ta med alla tre och låta henne prova och visa. Om inte det gick skulle jag ta med en av selarna. Kanske Becon. Det beror väl på hur hon vill bära förstås! Är Pognae lätt att knäppa när man bär på mage? Jag vet att många brukar tycka att det är lite knixigt att till exempel knäppa Manduca när de börjar att använda selen. Jag bär själv bara på magen,så jag ska väl inte uttala mig om ryggbärande..
Jag tror att det kan bli lite mycket för en som är totalt ovan med tre stycken, mer förvirring än hjälp :) Det handlar ju inte om att hon ska hitta den optimala selen att bära med under en lång tid, utan bara ett par dagar. Men du har rätt i att Pognae är knölig att knäppa övre spännet på när man bär på mage, jag har iofs bara testat en gång så det kanske finns nåt knep jag inte kom på... Så Becon lutar det kanske åt. :)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?