Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Summer
Jag bär inte mina särskilt ofta samtidigt... Men en bra sele på ryggen för små är beco gemini, man kan ställa om sittbredden så den blir smalare och fälla upp huvudstödet så det får stöd hela vägen. Till det har jag använt en trikåsjal på magen.

Bild (den blev lite större än jag tänkt):
Bild

Tillägg:
1. På med trikåsjal
2. På med sele, i med barnet i selen
3. I med barnet i trikåsjalen
Senast redigerad av Summer den fre okt 07, 2011 15:30, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Kesti
Vad kul att se Summer! Du bär dem precis som jag bär mina :tumup: .

Först hade jag en mjuk trikåsjal på magen, sen en stadigare trikå när de blev större (Mam Eco) och nu blir det vävd på magen - och så Beco Gemini på ryggen.
Jag har en manduca också som även den fungerar på ryggen. Just nu övar jag för fullt på att hitta en bra knytning för att bära båda i en sjal. Har inte hittat det optimala än men det är kul att testa.
Användarens profilbild
Av november
spirit skrev:Nu blir jag nyfiken... :?
bära båda i en sjal...
Hur gör du då?

det finns en jättebra film på youtube, den finns länkad i tvillingtråden, ska se om jag hittar....

knyter kryss på ryggen med en bebis och gör en kryss på magen med, där man stoppar i bebis nummer två. jag har aldrig testat för jag hade inte en så lång sjal.
Användarens profilbild
Av Kesti
spirit skrev:Nu blir jag nyfiken... :?
bära båda i en sjal...
Hur gör du då?
Såhär till exempel:
http://www.birdiesroom.com/c-419-double ... -wrap.aspx

Jag tycker den som sitter på ryggen hamnar lite långt ner och de sitter inte gärna så länge i omslutet kryss på ryggen, så jag försöker hitta en bättre metod.
Men det är lättare nu när de är större och inte behöver så mycket stöd :tumup: .
Av Clee
Jag bär mina tvillingar till och från förskolan ungefär som Summer men med vävd sjal fram (så jag knyter fram barnet fram först) och på ryggen bär jag i en MT-hybrid, dvs en meitai med utbredbara band som jag inte korsar utan har som ryggsäck med en twist på ryggen och knyter fram samt bälte med spänne i midjan. Här är en bild från i somras:

Bild

Kolla även in denna tråd för fler tips!

Och jättevälkommen in i tvillingtråden! :vågen:

Kan också tillägga att Summers sätt att bära är smidigare med lätta och mindre barn tycker jag! Plus att jag brukar bära ett barn i magen och ha ett barn i en enkelvagn och turas om med vem som bärs. Så får de ändå vara nära mer än om båda åker i tvillingvagn (som ju ofta brukar vändas framåt när de vuxit ur liggdelarna också). Men det tog ett tag innan jag kunde släppa millimeterrättvisan. :oops:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?