Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av sarahejhej
Jag är på jakt efter nåt att ersätta trikåsjalen med, så nu ställer jag den fråga som jag grunnat på ett tag: varför mei tai? Jag tänker att den är enkel som en sele men avlastar som en sjal, stämmer det? Varför har då inte alla en? Fast det kanske alla har? Upplys mig!
Av Sofie
En vanlig MT avlastar inte lika bra som en sjal, men bättre än sele enligt mig. Den är inte riktigt lika praktisk som en sele eftersom den har långa band som tex kan släpa i marken om man knyter utomhus, som en sjal.

Men den har absolut sina fördelar, jag tycker det är smidigare att slänga upp på ryggen med när de börjar bli sådär lite korviga ungarna. Och så tycker jag det är lättare att MT-amma än att sjalamma.
Av Sofie
En MT sydd av sjaltyg med utbredbara axelband har jag hört har fantastisk avlastning. Drömmer om en sån!
Av FrokenG
Sofie skrev:En MT sydd av sjaltyg med utbredbara axelband har jag hört har fantastisk avlastning. Drömmer om en sån!
Jag med! Letar efter någon som vill sy en av min sjal här hemma...
Av sarahejhej
Hur ammar man i MT? Jag har inte fått till det med amning och bära alls, fast ungen ammar iofs aldrig längre än fem minuter, så det kanske inte är så lönt. Men en sån med utbredbara axelband verkar ju jättepraktisk, det är nog en sån jag vill ha! Visst funkar det med en tremånaders?
Av Sofie
sarahejhej skrev:Hur ammar man i MT? Jag har inte fått till det med amning och bära alls, fast ungen ammar iofs aldrig längre än fem minuter, så det kanske inte är så lönt. Men en sån med utbredbara axelband verkar ju jättepraktisk, det är nog en sån jag vill ha! Visst funkar det med en tremånaders?
Visst borde det funka m en tremånaders :tumup:
Om sittytan är för bred har jag hört tipset att knyta ett snöre om den så det blir smalare, eller att bebisen sitter groda i om hen tolererar det.
Av anpa
MT är absolut det bästa för mig. Jag tycker sjal är knökigt. MT är mycket bättre än de selar jag har då jag är så liten och de flesta är selar är för stora. MTn kan man snöra åt hur hårt man vill. Dessutom tycker jag det är skönt att ha barnet lite högre på ryggen. Amma gör jag dagligen i MTn, det är bara att lossa lite på banden så att hon åker ner lite :-). Huvudstödet som jag har på min MT använder jag också dagligen när hon sover (detta finns inte på sjal). Min MT är vadderad och har breda axelband, jag ÄLSKAR den!! HAr en Kleinsmekker.
Dessutom är det lätt att sätta upp ett barn på ryggen i MT, lättare än både sjal och sele (tycker jag) :D
Användarens profilbild
Av SCSI
Skönare än sele, mindre bekvämt än sjal, smidigare att ta på än sjal men besvärligare än sele.
kort sammanfattning. 8)

Jag tycker det är toppen med MT när man knyter på sig ett redan sovande barn, eller när antingen barn eller bärare inte har tålamod att få en sjal på plats. Även utmärkt för barnvaktande mor- farföräldrar, mostrar och liknande som tycker att sjal är komplicerat. Man behöver inte irritera sig över uppfuckade inställningar som det lätt blir när man lånar ut en sele till nån som har annan kroppsform...
Av sarahejhej
Och jag har köpt min första mei tai ikväll! En BB-tai som Zmurfan sålde här på sb. Om nån har dåliga erfarenheter av en BB-tai vill jag nog inte höra det tror jag. Eller jo det vill jag visst. Åsikter?
Av FrokenG
sarahejhej skrev:Och jag har köpt min första mei tai ikväll! En BB-tai som Zmurfan sålde här på sb. Om nån har dåliga erfarenheter av en BB-tai vill jag nog inte höra det tror jag. Eller jo det vill jag visst. Åsikter?
Jag tycker det är en fantastiskt snygg meitai som dock är för mycket "sjal" för mig :oops: Grät nästan när jag sålde min :wink:
Av mammatillE
FrokenG skrev:
sarahejhej skrev:Och jag har köpt min första mei tai ikväll! En BB-tai som Zmurfan sålde här på sb. Om nån har dåliga erfarenheter av en BB-tai vill jag nog inte höra det tror jag. Eller jo det vill jag visst. Åsikter?
Jag tycker det är en fantastiskt snygg meitai som dock är för mycket "sjal" för mig :oops: Grät nästan när jag sålde min :wink:
Tur den kom till ett kärleksfullt hem :loving:
Av mammatillE
Jag har en BB-tai och gillar den. Apropå sjalamning/Mtamning/ringsjalsdito tycker jag det har varit lättare när bebisen blivit lite större -över halvåret och liksom kan förse sig själv på ett annat sätt. Så var det för oss, men många andra får ju till det tidigare!
Av FrokenG
mammatillE skrev:
FrokenG skrev:
Tur den kom till ett kärleksfullt hem :loving:
Ja, annars hade den nog fått stanna faktiskt :Hahaa:
Av sarahejhej
Premiärbar med min bb-tai idag, och så skönt det var! Första knytet blev rätt dåligt, men bärningen kändes jättebra. Nästa knyt blev bättre med bärningen inte lika skön av nån anledning. Fyra gånger bar jag med den idag, fyra gånger sov bebisen!
Av mammatillE
sarahejhej skrev:Premiärbar med min bb-tai idag, och så skönt det var! Första knytet blev rätt dåligt, men bärningen kändes jättebra. Nästa knyt blev bättre med bärningen inte lika skön av nån anledning. Fyra gånger bar jag med den idag, fyra gånger sov bebisen!
:app:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?