Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av dolvis
När dottern växte ur patapumen letade jag efter en meitai med bredare sittdel - det kändes som om det var mest bredden som blev fel, hon satt inte längre med tyg från knäveck till knäveck - köpte jag en KeLiMaLu meitai från tradera, den var jättebra, och avlastade fint med de breda axelbanden.
Användarens profilbild
Av Plinga
Jag, som inte var nån sjaltyp, älskade patapum toddler. Dock verkar jag vara ganska ensam om det! :lol: Nästan alla tycker den är krånglig, men inte jag. Jag lånade en ergo ett tag, men nej, toddlerna var bäst. Bar Ellen tills hon var 3.5 ganska regelbundet, sedan inte så mycket.
Min son är bara ett år, men han bärs i beco, den gamla 4th generation inte butterfly. Den avlastar perfekt, kan bära i timmar utan att ens känns nåt i ryggen eller axlarna. Jag kommer kunna bära i den minst ett år till :)
Användarens profilbild
Av Elin G
Jag tycker min treåring sitter bra i manduca. Eftersom man kan höja ryggen får han plats även med en massa kläder och det är så bekvämt som det blir för mig. Jag bär inte i timtal, men det tror jag ganska få gör med treåringar.
Vävd sjal när jag orkar knyta. Annars föredrar jag min ajlavjo meitai. Den är lättare att hantera. Maken bär helst i våran close2yousele.

Hon som blir buren är 4 år
Katja77 skrev:Jag, som inte var nån sjaltyp, älskade patapum toddler. Dock verkar jag vara ganska ensam om det! :lol: Nästan alla tycker den är krånglig, men inte jag. Jag lånade en ergo ett tag, men nej, toddlerna var bäst. Bar Ellen tills hon var 3.5 ganska regelbundet, sedan inte så mycket.
What?! Men toddlern är ju hur bra som helst, lätt och smidig att spänna och dunderskön att bära i! Hur kan man inte tycka det? :hmm: Funkar bra till min 6mån oxå (fast hon väger 10,5kg så det kanske inte gills...).
De få gångerna jag bär nuförtiden bär jag i en hemmasydd sele jag har köpt här. Jag vet inte vem som har sytt den men den är randig, färgglad, är hög och bred och har tjocka sköna axelband. :tumup:
Jag bär min treåring i sjal eller Boba sele. Om hon själv får välja åker hon helst sjal, jag väljer Boban om jag vet att det kommer att bli mycket hoppande upp och ner och sjalen när det ska bäras en längre tid.
Jag hade ingen sele på slutet så skulle det bäras var det vävd sjal på ryggen som gällde.
Antningen en kort (2,8?) för korta turer eller en 4,7:a för längre turer.

Funderar på att sy oss en podeagi denna gång att komplettera sjalarna med.
Av Hell Cat
Arvid, drygt 2½ år, bärs i en boba 2G. Vi är mycket nöjda med den och kan varmt rekommendera den till andra.
På denna bilden är han nog runt 2 år dock.
Bild
Av Enid
Jag är Meitai-frälst så jag bär mest i sån, och i kortsjal med torsoknytning :tumup: . Nu tycker jag mina barn börjar bli för tunga för MT så jag bär bara torso i kortsjal (om jag inte ska turas om med andra, det är inte så många som klarar torsoknytning på första försöket :wink: ).
Av Clee
Nu vet du ju redan vad jag gillar men förutom långsjal då det passar så: hybrid! :rock: :rock: :rock:
Bild

Den på bilden är sydd av http://syttochgjort.se/ och är helt fantastiskt genomtänkt och bra, det enda jag saknar är ett huvudstöd och det borde ju inte vara så svårt att få med om du beställer själv. Den är stor som tusan, typ 43x44 cm, och har brett och kraftigt midjeband. Och breda superbra axelband förstås. Barnen verkar tycka om den massor också. Beco Butterfly II (och alla andra selar som belastar axlar snarare än bröst/mage) kan verkligen dra något riktigt gammalt över sig.
Idag bär jag min yngsta på 2 år + 3 månader i en Oh snap....min 3½-åring ibland också om han är totalt utslagen vid något enstaka tillfälle :mrgreen:. Vi har gått från diverse sjalar och AP till Boba2G och nu Oh snap. Boban har jag gillat jättemycke och den är lite smidigare/mjukare än Oh snapen, men sittytan på Oh snap är ju bredare och ryggen högre så de sitter kanon i den.

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?