Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av sjaltokan
Jag undrar vilken sele som har störst ryggpanel, jag vet att angelpack är hög och smal, att tuli är bredd med inte hög.
Men sen då det har ju kommit några nya selar på marknaden.

Men är det typ wompat toddler den största på marknaden? Något selkunnig som vet?
Användarens profilbild
Av Scharlott
Här finns en tabell med mått för många av de vanligaste bärselarna: http://www.mammabarn.se/getpage.asp?do=98 8)

Kompletterar med måtten för Pognae:
Sittyta bredd: 34 cm.
Sittyta höjd: 37 cm.
Sittyta höjd med nackstöd: ca 45 cm.
Avbärarbälte max: 118 cm.
Avbärarbälte min: 68 cm.

Pognae är med nackstödet en av de bärselar med högst ryggpanel. Andra är AngelPack (44 cm), Scootababy (47 cm), Beco Gemini med (47 cm med nackstödet uppfällt).
Pognaes nackstöd fungerar även utmärkt att fästa på flera andra bärselar och på så sätt göra dem 5-10 cm högre :tumup:
Av LillaGrodan
Har inte en wompat toddler, men det måste vara den mest störst ryggpanel....den är ju 45 hög och 45 bred (både uppe och nere), enligt deras egen beskrivning. Annars är det ju lite lurigt, för hur stor den upplevs beror inte alltid på måtten. Den med högst panel som jag har är AP. Den är 44 cm hög. Men den är mjuk så när jag sätter min 2-åring på ryggen så viker toppen ner sig så blir i praktiken mycket lägre och dessutom är panelen smal så den känns alldeles för liten. Boban jag har är mycket lägre - 37 cm, men mycket bredare (33 nere, 1 dm bredare uppe) så känns mycket större. Sluter om ett större barn ordentligt. Har en oh snap med som känns större än boban. Den är högre än boban - 43 cm. Både bredare och smalare. Den är bredare nedtill - 38 cm - men är rak så är 38 cm även uppe vilket är något smalare än boban. Överdelen av panelen är ju ordentligt "styv" också vilket ger väldigt bra stöd till ett större barn. Har provat pognae som hastigast.....kändes smal för min 2-åring....ungefär som manducan som sambon har haft tidigare.

Vet inte om du blev så mycket klolare :-). Har sökt erfarenheter av wompat toddler, men inte fått några svar....tyvärr .-). Blev en oh snap för mig istället :-). Den har du väl testat, om jag inte missminns mig. Tulin är väl förresten rätt stor......27 bred och 39 bred enligt instruktionerna, men jag har ingga som helst erfarenheter av den annars....hur den är som helhet så att säga :-).
Av LillaGrodan
LillaGrodan skrev: Tulin är väl förresten rätt stor......27 bred och 39 bred enligt instruktionerna, men jag har ingga som helst erfarenheter av den annars....hur den är som helhet så att säga :-).
Hoppsan, 37 bred och 39 hög. Fick lite bråttom :-)
Användarens profilbild
Av ellla
thowida skrev:tror fortfarande på wompat :mrgreen:
ska kolla upp.

Arvid har för korta ben, och det känns som att jag vill kunna bära honom länge till. Hunden kräver liksom viss skogspromenering.
Av LillaGrodan
thowida skrev:tror fortfarande på wompat :mrgreen:
Tror jag med. Hade så gärna velat prova :-)

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?