Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Fideflax
Börjar inse att jag måste ha någon form av bärhjälp till min jättebebis som nu är ca 3 månader gammal och väger ca 8 kg. Till storebror hade jag en Patapum som vi båda gillade, men lillebror är fortfarande för "ostadig" för att sitta bra i den. Han behöver lite mer stöd för huvudet. Jag vill inte köpa en sele till eftersom jag gillar min Patapum och hoppas kunna använda den till lillebror också vartefter. Vill inte heller ha en lång sjal att trassla och knyta med. Vill ha något snabbt och enkelt som jag kan använda hemma när jag bara behöver plocka upp honom en stund. Funderar på en ringsjal, kan det vara något tro? Men vilken? Jag har verkligen noll koll på det här med sjalar känner jag. Någon som kan hjälpa mig?
Användarens profilbild
Av zink
Ringsjal på en 8 kg känns inte så bar som huvudsaklig sjal nej... :hmm: Vi hade våra ringsjalar som extrasjal i bil, vagn, tvättsuga o s v.

När sonen vägde 8 kg så bytte vi från trikå till Patapum. Så jag har inget vettigt råd.

Mer än att mei-tai, som jag inte själv använt låter som ett bra förslag!

Köp begagnat och testa! Lycka till :D

Pst, återkom å rapportera :tumup:

Och just ja, VÄLKOMMEN! :hello:
Av Fideflax
Jo, jag förstår att en ringsjal inte avlastar lika bra och dessutom ger snedbelastning. Men jag tänker mig att det i alla fall borde bli mindre jobbigt än att kånka runt honom i famnen som jag gör nu. Eftersom han är så liten än (fast tung!) behöver jag ju dessutom båda händerna så jag kan stötta upp huvudet och det är lite svårt att få något vettigt gjort då.
Jag tänker mig alltså inte att jag ska bära några längre stunder utan mest ha sjalen som hjälp när jag behöver plocka upp honom en stund för att trösta, bära från bilen, tex när vi hämtar storebror från dagis eller bara vill mysa och ha honom nära utan att för den sakens skull vara tvungen att sitta eller ligga ner för att orka ha honom i famnen mer än två minuter.
Så fort han är stabil nog att sitta i Patapumen kommer jag använda den när det ska bäras längre stunder.

Men diagonalvävd ska det vara alltså :) Sy själv är helt uteslutet, så jag får väl helt enkelt ge mig ut på begagnatmarknaden och leta. Tips på vilka sjalar som kan vara något för oss mottages tacksamt.

Tack för välkomnandet förresten :)
Användarens profilbild
Av Marina
i en mei tai skulle du inte behöva stötta hans huvud för då skulle ryggdelen fixa det så om jag får envisas tror jag ändå det är det du behöver, ringsjal är rätt krångligt innan de kan sitta med stöd, svårt att justera bra och känns osäkert i och med att barnet inte har något "kryss" mellan benen, en mei tai går minst lika fort som en ringsjal att använda men känns nog mer säker och du får huvudstöd på köpet. Köp en med utbredbara axelband så kan du "omsluta" barnet på ett bra sätt. Du kan säkert få tag i en hemmasydd för en bra peng, kanske en sydd av någon diagonalvävd sjal.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?