Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av LillaGrodan
Hej hej!

Jag är på gång att inhandla en oh snap, men vill beställa från någon återförsäljare inom EU för att slippa tull. Har hittills hittat två i England, men vill gärna ha fler alternativ för att öka mina valmöjligheter vad gäller färg och mönster. Svårt att hitta återförsäljare.....någon med tips :) ?
Av LillaGrodan
Eller är det någon som har koll på hur mycket tull man åker på om man beställer en bärsele runt 1000-lappen från USA?
Användarens profilbild
Av kronärtskocka
LillaGrodan skrev:Eller är det någon som har koll på hur mycket tull man åker på om man beställer en bärsele runt 1000-lappen från USA?
Förstår att du drömmer om att importera en, finns ju så många fler färger och mönster då. Riktigt svårt att välja...

Jag har beställt en sjal från USA, och under 1600kr tar de inte ut någon tull om jag minns rätt, däremot tar Posten en avgift för hanteringen av paket som importeras och man får betala moms. Tror det blev ca 300-400kr extra. På tullverkets hemsida ska det finnas ett verktyg där du fyller i vad det är du har beställt, för att få en uppskattning av vad avgifter och moms kan landa på. Men andra kan säkert ha kommit billigare undan!
Av LillaGrodan
kronärtskocka skrev:
LillaGrodan skrev:Eller är det någon som har koll på hur mycket tull man åker på om man beställer en bärsele runt 1000-lappen från USA?
Förstår att du drömmer om att importera en, finns ju så många fler färger och mönster då. Riktigt svårt att välja...

Jag har beställt en sjal från USA, och under 1600kr tar de inte ut någon tull om jag minns rätt, däremot tar Posten en avgift för hanteringen av paket som importeras och man får betala moms. Tror det blev ca 300-400kr extra. På tullverkets hemsida ska det finnas ett verktyg där du fyller i vad det är du har beställt, för att få en uppskattning av vad avgifter och moms kan landa på. Men andra kan säkert ha kommit billigare undan!
Ja, jag upptäckte att det är momsen som är den stora extrautgiften. Struntar i det. Vill kunna välja fritt så kommer att importera. Bara att välja nu då :mrgreen: .
Av LillaGrodan
Nu är den i alla fall här. Jag är väldigt nöjd :vågen: . Mina barn sitter verkligen kanonbra. Hade gärna kunnat dra åt aningens till, men det kan jag stå ut med :) . Boban är lite mjukare och smidigare, men ett äldre barn sitter verkligen väldigt bra i Oh snap. Väldigt nöjd 2-åring som vill åka i "Den NYA!"
Av LillaGrodan
Isadora skrev:Vad fick du betala?

1113 för själva selen, 385 för moms+tull+postens avgift
Av LillaGrodan
Isadora skrev:Hur lång tid tog det förresten att få hem den?
Ganska precis 3 veckor.
Användarens profilbild
Av kamilase
Gäller det samma regler (moms, tull, postensavgift som tillkommer) om man köper begagnat sjal från en privatperson i USA?
Användarens profilbild
Av Stark
kamilase skrev:Gäller det samma regler (moms, tull, postensavgift som tillkommer) om man köper begagnat sjal från en privatperson i USA?
Utan att ha läst på så svarar jag hur det har varit. Ja, samma regler gäller. De gäller även om du får en present som kostar för mycket... Så var det i vart fall sist jag kollade upp det hela.
Av LillaGrodan
Hallon skrev:Det här har jag missat! Du beställde en alltså? Vad kul! Har du lagt en bild någonstans?
Japp, det blev en. Nej, har inte lagt upp någon bild ännu....lite halvosäker på hur man gör.....
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?