Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av sjaltokan
Funderar på att köpa en trikåsjal till en kollega som ska få barn i september. Vilken sjal ska jag köpa. Motivera gärna varför.

De är helt noviser och jag vet inte ens om de vill bära :rodna:
Vilken bra present! :D Kanske en inte allt för dyr då, om du inte vet om de vill bära..

Jag hade en tricot slen alldeles i början. Den tyckte jag var snäll att knyta.

Jag tror också på att köpa en sjal i nån neutral färg.. Om man inte är så sjal-ig kan det se lite grällt ut med starka färger tror jag. För mycket hippie tror jag! :D (Fast det är bara tills sjal- :twisted: bitit en, sen vill man ha alla!)
mammatillE skrev:Vilken bra present! :D Kanske en inte allt för dyr då, om du inte vet om de vill bära..

Jag hade en tricot slen alldeles i början. Den tyckte jag var snäll att knyta.

Jag tror också på att köpa en sjal i nån neutral färg.. Om man inte är så sjal-ig kan det se lite grällt ut med starka färger tror jag. För mycket hippie tror jag! :D (Fast det är bara tills sjal- :twisted: bitit en, sen vill man ha alla!)
Det är lite det jag menar med att välja nåt som passar kollegan... de flesta som känner mig skulle t.ex inte välja en neutral färg på nåt de vill att jag ska använda. :mrgreen:
Ja! Jag är partisk. Men jag tänkte att det kunde vara intessant att höra att jag i egenskap av försäljare med butik i klasisk arbetarstad säljer absolut mest svarta och bruna tricotslen till vanligt folk som vill prova på. Lättknutna, bra instruktioner på köpet, stadiga samt i såna färger som folk har på sina kläder :tumup:
Jag funderar på samma sak till min bebis som kommer i december, men de lutar åt en supermjuk vävd sjal (har dock aldrig haft nån sån) men jag tänker då en redan ingosad sjal.
Till min syster som inte är sjalig (som ska ha barn i oktober) så har jag köpt en svart ringsjal. Jag tänker att den är smidig att ha i skötväskan i tid o otid, o det blir som nån skags introduktion till sjalvärlden.
Håller med ovanstående med tillägg: köp inte de längsta som ex Minimundus 5,6. Känner till några här som slutat för att de blivit så irriterade på att man behöver vira sjalen flera varv runt midjan efter att den töjt sig efter ett par gångers användning. Så en kortare sort eller någon som inte töjer sig så mycket (tycker ex Sinon inte töjde sig så mycket från ursprungslängd och var dessutom väldigt lättknuten för oss som nybörjare för den var både tunn och smal = väldigt lite tyg att hålla reda på. Nackdel förstås att den är dyr till någon som inte självklart kommer bära...)
mammagumman skrev:Ja! Jag är partisk. Men jag tänkte att det kunde vara intessant att höra att jag i egenskap av försäljare med butik i klasisk arbetarstad säljer absolut mest svarta och bruna tricotslen till vanligt folk som vill prova på. Lättknutna, bra instruktioner på köpet, stadiga samt i såna färger som folk har på sina kläder :tumup:
Jag håller med, jag har lånat ut min bruna tricot slen till flera icke sjalinbitna vänner, och den har uppskattas. Mycket.
När jag var nybörjare provade jag sino och wbs, men jag blev aldrig vän med någon av dem. Såhär i efterhand tror jag att nåt lite mjukare och tjockare, typ tricot slen, hade varit mysigare och bättre att börja med. Det var inte förrän jag fick prova en vävd sjal som jag blev frälst på riktigt :loving:

Men om du vill ha en wbs så har jag en annons under säljes...
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?