Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Hittade deras huvudskydd/nackskydd som jag tycker verkar himla smart. Någon som testat? Visst borde det funka på vilken sele som helst?

Edit: fick hem mitt idag och är supernöjd! Det är som en stadig skiva i så det är väldigt stabilt samtidigt som det är vadderat mot barnet = mjukt. Dessutom blir det som dreggelskydd för axelbanden. Precis vad jag letat efter för att stötta upp lillans huvud när hon somnar på ryggen utan att behöva böka med huvudskyddet. :tumup:

Bild
Bild
Senast redigerad av FrokenG den sön jul 24, 2011 22:25, redigerad totalt 2 gång.
Användarens profilbild
Av Scharlott
Jag har testat (eftersom jag har Pognae i min/MammaBarns butik) och bidrar med ett par actionbilder på snygga Pognae Zebra :love:

Jag har nackstödet på plats och bärselen är då ungefär lika hög i ryggen som Beco Gemini med dess nackstöd uppfällt - den extra höjden är perfekt då man bär ett större barn :tumup:
Jag som gillar att "extremtesta" ska även prova hur det funkar med min 5-åring, bara jag får övertalat honom :wink:

Och ja nackstödet fungerar även på andra bärselar 8)

Bild Bild
Av FrokenG
Scharlott skrev:Jag har testat (eftersom jag har Pognae i min/MammaBarns butik) och bidrar med ett par actionbilder på snygga Pognae Zebra :love:

Jag har nackstödet på plats och bärselen är då ungefär lika hög i ryggen som Beco Gemini med dess nackstöd uppfällt - den extra höjden är perfekt då man bär ett större barn :tumup:
Jag som gillar att "extremtesta" ska även prova hur det funkar med min 5-åring, bara jag får övertalat honom :wink:

Och ja nackstödet fungerar även på andra bärselar 8)

Bild Bild
Tusen tusen tack!!!!
Av Clee
FrokenG skrev:Hittade deras huvudskydd/nackskydd som jag tycker verkar himla smart. Någon som testat? Visst borde det funka på vilken sele som helst?

Edit: fick hem mitt idag och är supernöjd! Det är som en stadig skiva i så det är väldigt stabilt samtidigt som det är vadderat mot barnet = mjukt. Dessutom blir det som dreggelskydd för axelbanden. Precis vad jag letat efter för att stötta upp lillans huvud när hon somnar på ryggen utan att behöva böka med huvudskyddet. :tumup:
Är det liksom stretchigt på bredden så att det funkar med selar oavsett bredd? Och går det att sätta på medan man bär?
Clee skrev:
FrokenG skrev:Hittade deras huvudskydd/nackskydd som jag tycker verkar himla smart. Någon som testat? Visst borde det funka på vilken sele som helst?

Är det liksom stretchigt på bredden så att det funkar med selar oavsett bredd? Och går det att sätta på medan man bär?
Bredden tror jag inte är några problem trots att det inte är stretchigt :hmm: Om du kollar här http://www.pognae.se/product.php?id_product=15 så ser du att det är kardborband (stavning???) på "öronen" som man fäster runt axelbanden. Därför är det nog ganska knöligt att få på under tiden man bär, på rygg vet jag inte hur det skulle gå till, utan det blir mer som en extra höjd på selen från start. Hoppas du förstår vad jag menar :)
Av Clee
FrokenG skrev:
Clee skrev:

Bredden tror jag inte är några problem trots att det inte är stretchigt :hmm: Om du kollar här http://www.pognae.se/product.php?id_product=15 så ser du att det är kardborband (stavning???) på "öronen" som man fäster runt axelbanden. Därför är det nog ganska knöligt att få på under tiden man bär, på rygg vet jag inte hur det skulle gå till, utan det blir mer som en extra höjd på selen från start. Hoppas du förstår vad jag menar :)
Ja men det gör jag nog - tack för svar! :tumup:
Clee skrev:

Det fungerar på de flesta bärselar jag har i min MammaBarns butik 8)
Dock inte på populära Scootababy, som är en bärsele som är utvecklad för att bära framförallt på höften, och därför har en bredare axelrem. Men på de bärselar som är liknande Pognae, dvs ERGObaby, Beco Butterfly m.fl. fungerar Pognaes nackstöd toppenbra.

Mittenpartiet på nackstödet är styvare och även mjukt på insidan (dvs den sidan som är mot barnets huvud/rygg), medan de delar som fästs runt bärselens axelremmar fungerar precis som dreggelskydden som finns för ERGObaby och Beco. Nackstödet är inte helt plant och styvt på det sättet, utan lite lätt böjbart vilket gör det flexibelt och att det kan anpassas efter olika bärselars bredd. Och precis som FrokenG skriver så ger nackstödet bärselen extra höjd.

Så här ser det ut innan man fäst det på bärselen...
Bild

Och så här ser det ut när man satt fast det på bärselen.
Bild
FrokenG skrev:Puffar upp med uppdaterad TS med bild med och utan skyddet på :tumup: Jag använder hellre detta än luvan som tillhör min Beco.
FrokenG skrev:fick hem mitt idag och är supernöjd! Det är som en stadig skiva i så det är väldigt stabilt samtidigt som det är vadderat mot barnet = mjukt. Dessutom blir det som dreggelskydd för axelbanden. Precis vad jag letat efter för att stötta upp lillans huvud när hon somnar på ryggen utan att behöva böka med huvudskyddet. :tumup:

Bild
Bild
Ser toppenbra ut! Härligt att du är så nöjd :tumup:
Scharlott skrev:
FrokenG skrev:Puffar upp med uppdaterad TS med bild med och utan skyddet på :tumup: Jag använder hellre detta än luvan som tillhör min Beco.
FrokenG skrev:fick hem mitt idag och är supernöjd! Det är som en stadig skiva i så det är väldigt stabilt samtidigt som det är vadderat mot barnet = mjukt. Dessutom blir det som dreggelskydd för axelbanden. Precis vad jag letat efter för att stötta upp lillans huvud när hon somnar på ryggen utan att behöva böka med huvudskyddet. :tumup:
Ser toppenbra ut! Härligt att du är så nöjd :tumup:
Ha ha! Ja, det är ju inte samma mönster men de är ju bruna i botten båda två i alla fall :tumup:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?