Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

#8418320
Hej!

Jag känner mig desperat! Jag har en dotter (5 veckor) som har stooooort behov av närhet till MIG (inte ens pappa duger). Och jag vill så gärna ge henne det hon behöver men i vaket tillstånd vägrar hon att ligga i Sino som jag har. När jag försöker stoppa ner henne i Sinon efter amningen, när hon håller på att somna, kräks hon oftast så mycket att det är ingen idé att fortsätta :( . Det slutar allt oftare med att jag ligger i timmar på soffan med henne och det orkar jag inte göra länge.

Jag behöver alltså någon sjal eller bärsele som jag kan amma henne i och som hon kan sedan ligga kvar i (i samma position) utan att jag behöver justera sjalen/selen för mycket. Jag har provat att amma i Sino men lyckas aldrig att justera den efteråt utan att hon kräks :( Som jag förstår borde det gå att amma och bära i ringsjal eller i Manduca. Vad rekommenderar ni?

Tacksam för hjälp!
#8418344
Jag skulle absolut köra på ringsjal. Iaf till en början.
Alternativet är att lägga henne i Sinon i liggande ställning och sen när hon är färdig låta henne ligga kvar så. Stöd huvudet med din arm om det behövs, eller dra bara upp smokingbältet om hennes huvud om det behövs. Så gick jag omkring med min första unge hela tiden. Av ringsjal fick jag ont i axeln.
#8419105
Ja precis, så gjorde jag. Men man behöver knyta hårt, hårt!
Jag brukade iofs inte ha hans huvud helt innanför till en början, utan drog bara upp gördeln delvis. Sen tänjer sig knytningen precis som du säger, men då hade han lagom somnat och då behövde jag den extra platsen för att stoppa in resten av honom. Oftast lät jag honom ligga kvar som han somnat och stödde huvudet med min arm.
Om du tycker det är enklare kan du prova att knyta som man gör med en vävd sjal, dvs gördeln innanför. Eller byt helt enkelt till en vävd sjal redan nu, den knytningen tänjer sig ju inte iaf :tumup:
#8419471
Tack snälla! Jag ska träna med min trikåsjal och titta på vävda sjalar. Jag ska också ta en titt på mei tai. Som jag förstår utifrån det som skrivs här på forumet ska det gå att bära och amma en liten bebis i mei tai, och så går det fort att stoppa ner bebis i den samt är lätt att justera den, eller?
#8419603
Jag tror alla har sinaspecialsätt att amma bäst i bärdon. Jag fördrar ringsjal eller mei tai. Då är min kille lite större än ditt barn iof. Men trikåssjalen har aldrig funkat för mig, jag har för stora tuttar!

Jag kan inte amma barnet liggande alls, inte i ringsjal heller, utan ammar barnet sittande upp sertill att han har stöd i nacken av sjalen och håller i bröstet med ena handen. Med den handen reglerar jag även spänningen på sjalens överkant med handleden... Svårt att förklara...

I mt eller sele sätter du i barnet, lossar du På axelbanden så barnet kommer i lagom höjd.

Vävd sjal tycker jag är lättare än trikåsjal. När man lossar på trikåsjalen blir det för svajigt för att kunna röra sig...

Jag ska se om jag kan hitta lite bilder...
#8419785
jag tycker att det är lättast att amma i mei tai eller sele. när nike var så liten så ammade jag helst i beco gemini, för där behövs ingen babyinsats och då hamnar bebisen lättare långt ner. jag drog ut axelbanden lite, ammade, och drog sen åt igen. jag gör för övrigt likadant nu när hon är tio månader, det funkar finfint.
#9567755
Nadin skrev: lör maj 21, 2011 21:12 Hej!

Jag känner mig desperat! Jag har en dotter (5 veckor) som har stooooort behov av närhet till MIG (inte ens pappa duger). Och jag vill så gärna ge henne det hon behöver men i vaket tillstånd vägrar hon att ligga i Sino som jag har. När jag försöker stoppa ner henne i Sinon efter amningen, när hon håller på att somna, kräks hon oftast så mycket att det är ingen idé att fortsätta :( . Det slutar allt oftare med att jag ligger i timmar på soffan med henne och det orkar jag inte göra länge.

Jag behöver alltså någon sjal eller bärsele som jag kan amma henne i och som hon kan sedan ligga kvar i (i samma position) utan att jag behöver justera sjalen/selen för mycket. Jag har provat att amma i Sino men lyckas aldrig att justera den efteråt utan att hon kräks :( Som jag förstår borde det gå att amma och bära i ringsjal eller i Manduca. Vad rekommenderar ni?

Tacksam för hjälp!
Yes, that was also a solution
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?