Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av asfaltsblomma
Jag funderar på att testa en Mei Tai. Kanske så sambon också kan bära i den. Men eftersom jag är en fullkomlig rookie så behöver jag hjälp. :D

1)Jag är en storlek M och sambon XL, kan vi ändå använda samma Mei Tai? Är banden oftast tillräckligt långa?
2)Är den lättare att knyta än en långsjal?
3)Tanken är att mellansonen på ca 12 kg ska bäras i den när vi är iväg och inte orkar ta vagnen med oss. Avlastar den tillräckligt bra om man ska bära i några timmar på ryggen?
4) Kan vi använda samma Mei Tai till minstingen på ca 7 kg och mellansonen på 12 kg?

Många frågor men jag hoppas att någon kanske har tid att svara ändå.
Av herilane
1) Vet ej
2) Ja, absolut. Det blir inte mycket enklare än MT. Det är jättelätt.
3) En MT kan avlasta lika bra som en vävd sjal om du hittar en MT som passar dig/er. Vissa föredrar väl vadderade axelband, andra tycker tvärtom att tunna men riktigt breda (lite åt sjalhållet) är bekvämast.
4) Det är inte så mycket kilona som avgör om en MT funkar för ett visst barn, snarare ålder och längd. Riktigt små bebisar kan vara svåra att bära i MT om man är nybörjare, för att de inte är så stadiga i kroppen. Och om de har riktigt korta ben så kan de inte sitta på samma sätt som större barn, med benen böjda i knät, utan antingen med benen rakt ut (runt din midja liksom) eller benen i kors inne i MTn.
Av Gerbera
Det finns ju väldigt många märken och egensydda MT som är väldigt olika i sina mått, men jag tycker det borde gå att ha en och samma till båda barn och båda bärare.
Jämför jag med Ergon så funkar ju samma bredd på sittdelen för barn från 4 mån till flera år. Samma med höjden på ryggen (bra med huvudstöd för sovande barn så klart). Vad gäller avlastningen är ju vadderat midjebälte bra och även lite tjockare tyg i ryggdelen. Jag hade en MT med väldigt tunnt tyg och tyckte att den mest bara skar in när dottern var kring året medans när jag bär i Ergon som är ganska tjock så tycker jag det ger bra avlastning.
För att MT-en skall passa både dig och din man behöver ni långa axelband där du kanske knyter ett extra varv jämfört med din man eller har en större "ögla" i änden. Vadderade/ovadderade och breda eller smala axelband är smaksak. Jag skulle kanske gå på vadderade smala eller ovadderade utbredningsbara.
Av asfaltsblomma
Tack för hjälpen! :heart:

Ja, jag har ju förstått att det finns måånga olika MT´s att välja emellan så vi får väl prova vilken som kan tänkas passa oss. Men det låter väldigt bra att det är enkelt att knyta. Det kommer sambon gilla. :app:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?