Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av AnKa
Nu har jag bestämt mig för en Antigua i färgen Stil så var det ju det här med längd :?

Ni som har sjalar på 4 m, är det bra? Vilka knytningar knyter ni?

Och så Antiguan krymper den verkligen 3 dm :?: :!: :?: Då blir ju en 4,0 sjal bara 3,70 det blir kanske lite kort. Ska jag ta en 4,5 istället???
Men brukar inte de sjalar som inte är förtvättade vara så tilltagna att den angiva längden är den som gäller efter att man tvättat sjalen??
Användarens profilbild
Av Tabby
Undrar oxå.
AnKa skrev:Nu har jag bestämt mig för en Antigua i färgen Stil så var det ju det här med längd :?

Och så Antiguan krymper den verkligen 3 dm :?: :!: :?: Då blir ju en 4,0 sjal bara 3,70 det blir kanske lite kort. Ska jag ta en 4,5 istället???
Men brukar inte de sjalar som inte är förtvättade vara så tilltagna att den angiva längden är den som gäller efter att man tvättat sjalen??
Hej! Jag ska höra med Mia. Men Antiguan är inte förtvättad vad jag vet. Jag är ju långt ifrån någon tygexpert men jag tycker att det borde vara procentuellt hur mycket de krymper, så att en 4,0 kanske då skulle krympa ca 2,5 dm. Återkommer när jag fått svar från Mia.
AnKa skrev:Ni som har sjalar på 4 m, är det bra? Vilka knytningar knyter ni?
Min stork är 4,1 och det är den perfekta längden! Knyter mest ryggknytningar (både ryggsäck och omslutet med kors fram), men även höftX används ibland och omslutet på magen går precis på håret att få till.
AnKa skrev:Nu har jag bestämt mig för en Antigua i färgen Stil så var det ju det här med längd :?

Tydligen är de lite individer Antigua-sjalarna. De krymper lite olika från sjal till sjal och töjer sig lite igen vid användning. Men generellt ca 3 dm för en lång och något mindre för de kortare.

Min Didy är precis lagom lång till det mesta - höft-X & ryggsäck räcker bra, omslutet X på magen är lite på håret men det går, och du är väl dessutom ganska mycket mindre än mig? :) Den är 4,20 lång, jag har inte tvättat den än. (Och jag är 1,80 lång och ca stl 42 :D)
Användarens profilbild
Av Tabby
TAck Katarina
Användarens profilbild
Av AnKa
Tack för infon Katarina.

Jag har velat hit och dit om detta hela helgen :? Men nu lutar det nog åt att det blir en 4,5m iallafall. Krymper den ca 3 dm blir den nog ganska lagom lång men det borde kunna gå att även knyta omslutet. Men en 4,0 sjal som krymper knappt 3 dm blir nog kanske lite väl kort, iallafall om jag vill kunna knyta omslutet. Först så tänkte jag att det kanske inte skulle behövas utan att dubbelX skulle funka bra men nu tänker jag att Liv faktiskt inte är så stor ännu och Xomslut är ju den knytning jag använder mest nu, dessutom blir det kanske fler barn någon gång i framtiden då behöver jag en tillräckligt lång sommarsjal :D

Det blev snurrigt ovh svamligt det här.....ursäkta :oops:

Försökte förklara mitt dilemma för sambon men han suckade bara och sa: Hur känns det att ha en hobby somär så udda att igen bryyyr sig?
Vad menade han med det :roll: :evil: :?:

Försöker få mer förståelse från er :wink:
Användarens profilbild
Av mia75
Ja, jisses, min sambo är likadan. Absolut noll intresse! :shock: Skittråkigt!

Men här är vi ju alltid intresserade av minsta lilla sjalproblem! :wink:

Tur att detta forumet finns! ...men otur för plånboken... :roll:
Användarens profilbild
Av johanna
mia75 skrev:Ja, jisses, min sambo är likadan. Absolut noll intresse! :shock: Skittråkigt!
Jag vet att jag redan berättade det här för mia75, men jag tyckte det var så lustigt att jag gärna är lite tjatig.;) Lars har inte heller visat nåt större intresse utan mest tyckt att man kan klippa av sjalar om man vill ha dem kortare. Men sen var vi och fikade för ett tag sen och satt bredvid en familj med en bebis som frågade om sjalen för de reste mycket. Jag är inte så värst bra på att sälja, så jag stammade fram nåt halvvirrigt...och då klev Lars in. Han berättade om olika sjalar, varför det var bra med olika längd, att det finns olika vävsätt och att de avlastar olika bra...och jag stod bara och såg ut som ett :?: :o

Det var verkligen otroligt roligt - blir full i skratt bara jag tänker på det :lol: Tydligen lyssnar han på det jag säger! Who knew! Han var ganska delaktig i Didy-köpet också, fast han tröttnade på mitt velande till slut. "Ta den gråa. Den är fin. Nu säger jag inget mer."
Användarens profilbild
Av Kristina
johanna skrev:
mia75 skrev:satt bredvid en familj med en bebis som frågade om sjalen
Pratsam bebis? ;) :lol:
Användarens profilbild
Av johanna
Ja, och otroligt försigkommen som ni förstår. ;)

Felsyftningar är roligt!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?