Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av korell
Nu när jag äntligen bestämt mig för att köpa en jaquardvävd didy dyker ngt elaksinnat litet troll upp i tankarna och jag undrar:
Hur lätt är det att man river upp en öggla i en jaquardvävd sjal eg? Har aldrig klämt på ngn, så jag vet inte riktigt.
Vad säger ni, behöver man vara extra försiktig med en jaquardvävd?
Användarens profilbild
Av Sannasmamma
Min är inte ömtålig (nino), men indio är lite lätt att få öglor på, kanske också wellen.
Användarens profilbild
Av diddeldi
de flesta jaquardvävda är alldeles släta (de med romber, nino, ellipser, moln, löv m fl). wellen och indio är lite annorlunda i strukturen och lättare att få öglor på.

men jag tycker så här att sjalar är faktiskt till för att användas. det spelar inte sååå himla mycket roll om det blir några små små öglor, de syns faktiskt inte om man inte tittar noga. och är man petig så går de oftast att dra tillbaka.
Användarens profilbild
Av Sarai
Wellen ömtålig? :shock:
Jag har inte ens tänkt tanken, och inte heller hittat några öglor efter ett halvårs användning. Men det är sant att den är lite mer grovmaskig än t.ex. jakob, och man skulle kunna få in något under för att dra ut en ögla om man verkligen vill. Å andra sidan är den väldigt tätt vävd och trådarna är lite grövre än på jakob.
Användarens profilbild
Av Hella
äsch då!
Jag har just skaffat mig en indio, och det första dottern gjorde var att bita tag i den och dra ut en ögla, men det gick att pilla och dra tillbaka tråden ganska lätt. Och om det inte varit för att den var helt splitterny så hade jag kanske inte ens brytt mig om att fixa till det, för sånt syns ju inte på en hel sjal om man inte verkligen letar fel.

Jag hade en jaquardvävd bebina stjärntecken tidigare, och den var helt slät. Till och med slätare än randiga vanligt vävda sjalar så det beror sig ju som sagt på vad man väljer för mönster på sin sjal också, men jag skulle inte låta mig avskräckas. Det lär knappast bli så stora hål att bebisen ramlar ut i vilket fall som helst :mrgreen: Så köp den allra fiiinaste och njut av sjalen. Den kommer inte att gå sönder :wink:
Användarens profilbild
Av korell
Tack för alla svar! :D
Jag ska med glädje köpa ovh använda min drömsjal :!:
Användarens profilbild
Av Anso
Tyras å Knuts mamma skrev:Tja, vår wellen har gått sönder! OCh än sålänge har vi inte fått svar om det går på garantin... :evil:
Oj, hur då? Fastnat i något?
Användarens profilbild
Av Anso
Tyras å Knuts mamma skrev:Nej, vi har inte fastnat i något, och nu vet jag desutom att garantin inte gäller om sjalen går sönder utan, längd, fållen och elasticiteten. Alltså skulle inte jag råda någon att köpa en wellen eller dylik sjal, för de är löst vävda, har ögglor=svaga punkter.

Aj, aj då!
Användarens profilbild
Av korell
Kan bara meddela att jag fått och använt min älskade röda ellips nu. Och den är inte ett dugg ömtålig! Trodde den var glesare vävd, men den är absolut inget man behöver vara extra rädd om. :D

Skulle vara intressant att se en wellen i verkligheten, det verkar ju lite värre med just dem :(
Användarens profilbild
Av mica
Tyras å Knuts mamma skrev:Nej, vi har inte fastnat i något, och nu vet jag desutom att garantin inte gäller om sjalen går sönder utan, längd, fållen och elasticiteten. Alltså skulle inte jag råda någon att köpa en wellen eller dylik sjal, för de är löst vävda, har ögglor=svaga punkter.
Vad? Går sönder ska den ju inte göra. Trist.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?