Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av nillan71
Hej!
Vi fick en kille i maj 2010. Vi fick då låna en elastisk knytsjal av typen KAM. Vi har använt sjalen supermycket och är väldigt nöjda med den, tycker att den fungerar fortfarande trots att vår son nu snart är ett år. Vi måste nu lämna tillbaka den lånade sjalen och funderar då på att köpa en egen, gärna begagnad. Vad ska vi köpa? Jag har läst att det kanske är bättre med en vävd sjal till tyngre barn. Men hur är det med nyfödingar i en vävdsjal? Vi hoppas på ett syskon. Och hur är det med en vävdsjal, det känns som att det blir tjockare och bylsigare med en sådan. Någon som har erfarenheter av båda typerna? Tips? Råd?
Användarens profilbild
Av carolinqua
Jag tycker du ska ha två sjalar, en trikåsjal blir mysigare för en nyföding eftersom den är mjuk och trång..lite mer som en livmoder. Den vävda sjalen ger ju bra stöd, jag tycker vävd sjal är bra från ca 3 månader och uppåt.
Av sjaltokan
Det går utmärkt med vävd sjal från start, speciellt om man redan kan knyta.

Välj en du tycker är snygg de flesta sjalar är likvärdiga. Vill du ha en du kan ha hela bärperioden välj en diagonalvävd.
Av Hell Cat
Det finns tunna och supermjuka vävda sjalar :D Många gillar t ex Bebinas sjalar och de vävda bambusjalarna är så mjuka så de nästan knyter sig själv. Jag har ändå valt en trikåsjal till min kommande bebis, men en sort som man kan ha rätt länge, det är en Mam Eco som är gjord i hampa. Och så kommer jag låna en trikåsjal i bambu att ha när den andra blir smutsig.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?