Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av mammatillE
Ska börja titta så smått efter vävd sjal och en sele.. Är det vettigt att köpa begagnat? Eller är det bättre att investera i en ny sele/sjal och tänka att den kommer hålla även till eventuella syskon framöver? Jag känner att jag inte har nån koll alls på om vävda sjalar o selar blir väldigt slitna fort så att det är onödigt att lägga pengar på nåt som inte håller i längden - eller om de är rättså hållbara? Helt enkelt vet jag inte om bärdon är nåt som lönar sig att köpa begagnat eller inte. :hmm:

Sen har vi ju inte provat att bära i nåt annat än trikåsjal (och bärtub) än så länge så vi vet ju inte riktigt vad vi tycker om eller vill ha. Men eftersom E vill bli buren jämt hittills så bär vi mycket och jag börjar längta efter att bära på ryggen bla..
Användarens profilbild
Av Kristina
Vävda sjalar blir ju bara mysigare med åren, jag har en storchenwiege (den på avataren) som jag köpte när A var runt året och den är helt underbar, jag har alltså burit henne typ 2 år i den, sen F i 2-3 år och nu åker V i den. Den är inte sliten alls, bara otroligt mjuk och go och lättknuten. :loving:
Av surftrollet
Selar slits väl snabbare än sjalar, eller? :hmm: Men jag skulle köpa begagnat om det du vill ha finns på begagnatmarknaden. Billigare, ibland gosigare och räcker förmodligen till alla barn du vill ha ändå.
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Selar har jag inte så stor erfarenhet av så huruvida de är bäst att köpa beg. eller nya vågar jag inte uttala mig om, men när det kommer till vävda sjalar så tycker jag absolut att begagnade sjalar är ett bra val.
(sen är det ju iofs bra att man kan köpa nya sjalar också de gånger det är ngn särskild färg/modell man vill ha ;-) )

Användning gör enligt mig att sjalarna blir både mjukare och mer lättknutna - och det ska väldigt mycket till för att en vävd sjal av god kvalitet ska bli sliten! :D

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?