Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Vi ska starta bebisverkstan igen och om allt går bra så har vår dotter ett syskon när hon själv är runt 2 år. Vi har en BabyBjörn Active sele och den är HEMSK så jag vill testa en sele! Vill kunna bära den lilla nära och behöver nu lite hjälp med vad jag ska välja. Har förstått att en elastisksjal är det som är bäst för småttingar, men jag har ingen aning om de olika märkernas egenskaper.
Kan ni komma med era personliga åsikter om vad ni gillar bäst?
Användarens profilbild
Av diddeldi
de är ganska likvärdiga, det är mest en smaksak :wink:

kolla under sjalrecensioner :D
Av Agneta H
Den enda trikåsjal jag har erfarenhet av är Moby wrap men jag tycker den är jättebra. Bär fortfarande min son som är 4 månader, 68 cm och väger 7,3 kilo i den utan problem. Den har avsmalnande ändar vilket underlättar knytningen. Plus att priset är bra, ca 400 kr. Fördelen med elastisk sjal överhuvudtaget är att du kan knyta på dig den först och sedan ta i och ur barnet. Den behöver inte bli perfekt knuten heller eftersom den är elastisk.
Användarens profilbild
Av Lumlum
Trenden på den här sidan är just nu Sino (kolla på www.looma.se)...

Själv kommer jag nog att satsa på en Cuddly Wrap.
Användarens profilbild
Av Scharlott
Trikåsjal är jättemysigt till en liten bebis. Finns många bra, själv har jag haft BabyBundler, CuddlyWrap och Hug-a-Bub :wink: Kan väl dock anses som partisk :roll: i och med att jag även säljer bärsjalar.

Mitt råd blir därför att kolla här på forumet under sjalrecensioner och även att gå på sjalträff. Ser att du bor i Järfälla. Ordnas en hel del sjalträffar runt om i Stockholm där finns många som kan hjälpa dig och du har chansen att prova olika sjalar innan du bestämmer dig för vilken du vill köpa.

Eftersom du bor i Stockholmsområdet vill jag även ge dig tipset att kontakta Katarina på www.knyt-an.se Hos henne har du möjlighet att komma och prova i lugn och ro och även handla direkt, dvs inte bara internetbutik :wink:
Av Ulltuss
Jag har en Cuddly Wrap och jag kan lätt rekommendera den. Men jag har inte provat nån annan, men i vilket fall så är Cuddlyn jättemjuk och skitmysig tycker både jag och dottern. Isa somnar som en stock i sjalen varje gång... :)
Användarens profilbild
Av Helena
Det beror ju också på vad man gillar för färger. www.minimundus.se har en billig som jag tänker köpa, men den finns inte i några färgglada färger ifall man gillar det. Men man kan välja bland olika längder och bredder av sjalen och det är ju bra.
Användarens profilbild
Av sagogrynet
Vi har en Baby Bundler (trikåsjal) som var med redan på BB och den är hur bra som helst. Jättemjuk och mysig och det är visst sömnpulver invävt i tyget för Elsa somnar alltid i den. :lol:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?