Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av kajsa kavat
Min 1 ½ månaders sitter med benen innanför sjalen, men man kan nog göra både och tror jag!
Användarens profilbild
Av jazoo
Nu förstår jag inte riktigt vari era meningsskiljaktigheter består, bekvämligheten för bäraren påverkas på intet sätt av huruvida benen är inanför eller inte, är i alla fall min erfarenhet.

När Alice var riktigt liten bar jag henne med benen innanför, men när hon var ung 2 månade ville hon inte längre sitta så, började spjärna emot med benen som sjutton. Så jag petade ut benen istället och det blev mycket bättre, eftersom hon verkade ha det mycket bekvämare.

Men jag tror att det helt och hållet är en smaksak när det gäller mindre bebisar. När de blir lite större är det ju svårt att få plats med benen innanför smockbältet.
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
jazoo skrev:Nu förstår jag inte riktigt vari era meningsskiljaktigheter består, bekvämligheten för bäraren påverkas på intet sätt av huruvida benen är inanför eller inte, är i alla fall min erfarenhet.

När Alice var riktigt liten bar jag henne med benen innanför, men när hon var ung 2 månade ville hon inte längre sitta så, började spjärna emot med benen som sjutton. Så jag petade ut benen istället och det blev mycket bättre, eftersom hon verkade ha det mycket bekvämare.
.
Nä det fattar inte jag heller men jag svarade i alla fall :wink:

Och spjärnar emot det har Thea med börjat göra - kanske skulle testa att ha dem utanför?!
Användarens profilbild
Av Elin G
nikon skrev:Alltså hon hade benen på sin bebis inne i sjalen (i korset) direkt mot magen, bebisen satt som på fötterna och jag har nu så att Isak ibland har fötterna i smockingbältet, ibland inte, då han "reser" sig med hjälp av det när han bli ledsen, hungrig eller trött.
Det låter ju lite skumt, så har jag aldrig burit. Fram till Nemo var tre månader hade han fötterna innanför "bältet", men aldrig att han satt på dem i krysset, det varkar ju jätteobekvämt...
Användarens profilbild
Av trollmamma
Det viktiga är att dom sitter med böjda ben se'n är det andra teknaliteter

Det är klart att man kan stoppa in benen i skalen på olika sätt men detta är mycket beroende på hur barnet är o hur man själv är byggd ...när dom är små har man ofta en mage som stöttar .... :blahblah:

Jag vet att man kan ha benen i Gördeln men detta är om gördeln är utanpå krysset ....
Bild SSer du här på bilden sitter Axel till största delen i korset men benen är utanför !!!han har dock stöd av sjaltyget om min "magmidja " o det räcker det oxå :P
Användarens profilbild
Av trollmamma
nikon skrev:Jag vet att jag är ganska oduglig på att förklara i text. Men nu så måste hon lyssna på mig!!

Antagligen gjorde hon fel bara för att hon inte tycker att sjal är bra alls, hon är insnöad på Babyjörn-selen och menar att den är lagom. Eller hur? :duh:
Jag måste säga att jag inte fattar att hon hänger upp sig på hur benen ska vara i sjalen .... då i BB så hänger dom ju bara ... det är ju säkert bara för att ha nått att hänga upp sig på !!!

Du får fråga henne om hon uppriktigt provade ?? för det är ju rätt viktigt !!!!
Användarens profilbild
Av Anso
Här kommer en länk till LOOMA´s hemsida där man visar hur små barn sitter "groda" med benen i krysset. Det är ett alternativ.
Sedan så kan ju barnet "sitta grensle" i krysset men benen innanför smokingbältet helt och hållet. Det fungerar bra tills de vill ställa sig upp och då får man enkelt ha fötterna utanför den nedre delen av smokingbältet.

http://www.looma.se/Texter/SINO_instruk ... 5.indd.pdf
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?