Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Vilken sjal ska jag köpa?

Begagnad Stork 5,2
24
63%
Ny Hoppediz 5,4
14
37%
Användarens profilbild
Av Lydia
Hmm, vad ska jag köpa för sjal?

Jag "behöver" en lång sjal så jag kan ha Hanna på magen, med knuten på magen.. Med min Gås och med EllaRoo 5-meters (är väl 1-2 dm längre IRL), så måste jag typ hålla in magen, inte ha för mkt kläder på Hanna och mig, och så blir iaf knuten allra längst ut på ändarna.

Ska jag köpa en begagnad Stork (blir lite väl dyrt med en ny), eller en ny hoppiz? Hoppisarna är ju inte i riktigt samma kvalité.. Men de är längre än en stork..
Vill kunna ha ordentligt med kläder på oss om man ska ut och gå när det är lite risigare väder.. Och så ska sjalen vara skön och rätt så "följsam" (lägga sig "runt" Hanna lätt..)

Eller ska jag köpa en helt annan sjal? :lol:

Så, hjälp! :hmm: :help:

Här är vi i en stork (froggies), på sjalträff (lånar bild av zandrama): Bild
Användarens profilbild
Av Lydia
jag fick inte till omröstningsalternativen, ett av alternativen försvann ("annan sjal")
Användarens profilbild
Av Panakeia
jag tycker absolut hoppisen! nu e inte jag så bevandrad när det gäller storkar, men det som skiljer mest mellan stork och hoppe verkar ju vara priset....
Kolla på vilka hoppar som e mjuka å gooa å gå på det, kanske köpa en bagagnad så vet du vad du får, dessutom billigare=?!?!?!
Användarens profilbild
Av Helena
Storkarna är följsammare än Hoppedizarna tycker jag. Fast jag har inte provat alla Hoppisar. Men vill du ha en riktigt lång sjal, ska du kanske köpa en lång Hoppediz.
Användarens profilbild
Av Tiz
Instämmer med Helena. Storken är liiiite mer följsam än en Hoppediz. Min Hoppis är mjukare än storken men storken är mer följsam. Bra svar va? ;) Ta den du tycker är snyggast!
Användarens profilbild
Av Lydia
Vilken är lättast att bre ut över ryggen och så? (gåsen är så sladdrig och tunn att den är lite knepig att LÄTT få att ligga bra över ryggen, ja om man bär på magen alltså).
Storken var lätt har jag för mig, men hur är hoppisen?

Tyvärr är det ingen vare sig hoppis eller stork som jag fallit pladask för färgmässigt :roll:
Användarens profilbild
Av Kotten
Jag har en stork leo rouge som är uuunderbar. Den har aldrig känts fel att ta på sig, den passar till allt och är ändå lite färgglad i sig själv.

Det enda minuset är att den är för varm på sommaren.

Lycka till! :D
Användarens profilbild
Av sacha42
Tycker att du ska köpa en begangnad stork, och hålla utkik här lite senare så kanske det dyker upp en hoppiz av den sort du vill ha. :D
Användarens profilbild
Av Helena
Jag har också lite svårt för att hitta en färg jag fastnar för bland storkarna. Jag har en inka, men det är inte riktigt min färg. Men sen har jag en Stork leo natur och den tycker jag faktiskt riktigt bra om, den är så neutral att den passar till allt. Men jag har ju en 2,6, kanske hade blivit lite mycket med en 5,2 Leo natur.
Användarens profilbild
Av zandrama
Jag tycker Hoppediz, mest för att jag har fallit pladask för Madrid och Kairo och Montreal. Storkarna tycker jag inte alls är lika snygga. Dessutom brukar väl ( :hide: ) Hopparna vara längre än Storkarna i samma längd?
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Jag säger Stork!

Jag är helförälskad i mina Leosar (Leo Rouge är ju bara sååå fin). Tycker Storken är den överlägset bästa sjalen för ryggknyt. Den är så mjuk och följsam, men ändå den stadigaste sjal jag provat. I love it! :heart:
Användarens profilbild
Av Anna
jag säljer ju storkar (nya) så lite partisk är jag ju, men jag tycker att storkarna är bättre. De håller en jämn kvalitet och är finfina. Har alldrig stött på några vävfel (maskinvävda) och de känns som de håller bra. Hopparna finns en del gobitar också, men jag tycker de skiljer för mycket mellan olika exemplar. Man kan liksom ha tur och otur med en hoppe och med en stork vet man vad man får.
Användarens profilbild
Av Tiz
Lydia skrev:Vilken är lättast att bre ut över ryggen och så? (gåsen är så sladdrig och tunn att den är lite knepig att LÄTT få att ligga bra över ryggen, ja om man bär på magen alltså).
Storken var lätt har jag för mig, men hur är hoppisen?

Tyvärr är det ingen vare sig hoppis eller stork som jag fallit pladask för färgmässigt :roll:
Måste nog medge att storken är lättare att få till en bra knytning på. Den är lite hårdare vävd än Hoppisen vilket gör ytan något glattare.
Senast redigerad av Tiz den tis mar 21, 2006 11:57, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Helena
Storken ligger lite skönare över axlarna än Hoppedizen. Tyckte lätt att det blev lite knöligt över axlarna när jag bar på ryggen med Hoppisen.
Användarens profilbild
Av AnKa
Ja det beror lite på. Jag skulle nog rekommendera en Stork i första hand, den är ju lite bättre i kvalitet. Mycket mjuk och följsam, särskillt då en begagnad och "inburen" :D

Men om du har kärat ner dig i någon Hoppizfärg så köp en sådan. Eller kanske två begagnade Hoppizar i olika längd.

Eller kanske en begagnad Didy, där hittar du nog någon fin färg som passar dig tror jag :wink:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?