Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Måsen
Skulle behöva veta vilka sjalar som är bredast. Någon som kan hjälpa mig med det?
Alternativt tips om vilket tyg som kan lämpa sig att sy själv av?
Av sjaltokan
hur breda då?

Den bb-slen jag ägde var över 70 bred, en gammal hoppe har också bott här som var nästan 80 bred.

Annars är ju wbs bred.
Användarens profilbild
Av Måsen
Eftersom jag inte ska ha den till att bära i så behöver det egentligen inte vara en bärsjal, men det ligger nära till hands.
Tjejerna har fått en loftsäng och under den går det att knyta upp en sjal som hängmatta att gunga och mysa i. Nu hänger där en Pärla (om någon minns?), alltså halva bredden av tyget Pearl från Jysk. Den är knappt 70 cm bred och det är i smalaste laget. Så egentligen söker jag ett stadigt kypertvävt tyg att ha till hängmatta och vad passar väl inte bättre då än en bärsjal. :mrgreen:
Av sjaltokan
Jag vet att IKEA har ett tyg som heter Lenda som var helt okej att sy MT av, ett sådant hade jag nog köpt i typ vitt eller beige och sedan batikat i snygga färger.

Detta:
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/60120636

Jag hade nog färgat hela tyget i en ljus färg och sedan batikat i en mörkare ton, hör med sapos hon har en del tips och bilder :tumup:
Av joannaoj
Jag har sett att det sagts här att Didymos är smalare än de flesta andra, men min Didymos Aare är superbred. Definitivt över 70 cm. Och den veckar/skrynklar sig inte som exempelvis Ellevills sjalar gör, vilket gör att den verkligen känns breeeeeeed.

Kanske är den en piratkopia... på alla bilder är Aare roströd i basfärgen, men min är vinröd. :hmm:
Användarens profilbild
Av Måsen
thowida skrev:Jag vet att IKEA har ett tyg som heter Lenda som var helt okej att sy MT av, ett sådant hade jag nog köpt i typ vitt eller beige och sedan batikat i snygga färger.
Just det, Lenda! Jag tror att jag har ett par meter Lenda som ligger och skräpar nånstans, om jag inte skänkte bort det till en loppis. Tyvärr är det där med att batika och sånt ingenting för mig. Önskar att jag kunde, men nej...
Tyget kan jag ju testa i alla fall, om jag hittar det. Tack för tipset!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?