Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Mamma Eli
Vilka tillverkar enfärgade sjalar? Hoppediz har ju en hel del enfärgade, men övriga fabrikörer verkar ha rätt tunt med enfärgade, eller har jag missat något? Behöver ingen (mer) gauze. Jag hittar endast någon enstaka här och där. Är ute efter något enfärgat i rött eller jeansblått, diagnonalvävd sjal. Tips?

Hoppediz har ju helt underbara enfärgade sjalar, men nu ville jag helst ha en tunnare än hoppen, som didymos eller easy. Har inte testat girasol - är de tunnare än Hoppediz?
Användarens profilbild
Av millla
Storchenwiege har ju jättefina enfärgade i rött och blått. Leo Rouge och Leo Marin tror jag dom heter.
Användarens profilbild
Av thanisa
Är det färgen eller slätheten som är viktigast? Många indios är ju enfärgade men har ju då "mönster" i sig. Jag tänker på Jim släktingarna som är släta sjalar. Just nu finns ju Jonny som är tvåfärgad. dvs sidorna har olika färg. Rnea Jim släktingarna blev ju mer enfärgade även om de ofta hade två olika färger i inslaget så blev det en jämnare färg.

Två som finns just nu
Bild
Bild
Av Hell Cat
millla skrev:Storchenwiege har ju jättefina enfärgade i rött och blått. Leo Rouge och Leo Marin tror jag dom heter.
och Leo Türkis
Bild
Användarens profilbild
Av Mamma Eli
Åh, så många fina svar! :vågen:
millla skrev:Storchenwiege har ju jättefina enfärgade i rött och blått. Leo Rouge och Leo Marin tror jag dom heter.
De ser riktigt fina ut! Har varit osäker på mönstret i väven, men tror jag gillar dem nu faktiskt. Ska fundera lite på detta... :wink: Hur är kvaliteten på sjalen? Om man jämför med Hoppediz och Easycare t.e.x? Tjocklek, mjukhet, strävhet, lätt- eller svårknutna?

Det fanns en Leo Turkis också som ser ut att gå mer mot jeansblå, eller är det mer turkos tro?
Användarens profilbild
Av Mamma Eli
Kristina skrev:Natibaby.
Har aldrig sett dessa. Ska kolla runt lite. Kan du beskriva sjalen lite? Gärna i jämförelse med Hoppediz, Didymos, Easycare och Amazonas CarrySling som jag känner till.
Av Hell Cat
Mamma Eli skrev:Åh, så många fina svar! :vågen:
De ser riktigt fina ut! Har varit osäker på mönstret i väven, men tror jag gillar dem nu faktiskt. Ska fundera lite på detta... :wink: Hur är kvaliteten på sjalen? Om man jämför med Hoppediz och Easycare t.e.x? Tjocklek, mjukhet, strävhet, lätt- eller svårknutna?

Det fanns en Leo Turkis också som ser ut att gå mer mot jeansblå, eller är det mer turkos tro?
Du ser bild på den högre upp i tråden ;) Den är blåturkos skulle jag säga, inte jeansblå.
Användarens profilbild
Av Mamma Eli
thanisa skrev:Är det färgen eller slätheten som är viktigast? Många indios är ju enfärgade men har ju då "mönster" i sig. Jag tänker på Jim släktingarna som är släta sjalar. Just nu finns ju Jonny som är tvåfärgad. dvs sidorna har olika färg. Rnea Jim släktingarna blev ju mer enfärgade även om de ofta hade två olika färger i inslaget så blev det en jämnare färg.

Två som finns just nu
Bild
Bild
Detta är Didymos alltså? Ser jättefina ut! Liknar de övriga typer av Didy i känsla?
Användarens profilbild
Av millla
Mamma Eli skrev:Åh, så många fina svar! :vågen:

Jag hade en Leo Rouge en kort tid, den var ganska tjock vill jag minnas men inte som en Hoppediz, väldigt följsam, stadig och mjuk på ett flanelligt sätt. Skön!
Jag har funderat många gånger på om det var ett misstag att inte ha den kvar. Den har ju liksom ett mönster i väven, syns inte på lite håll men snyggt när man tittar nära.

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?