Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Helena
Får väl avslöja mig då, så att jag kan ställa lite sjalfrågor. Jag är gravid och bf är 20 oktober.

Jag funderar lite på Minimundus trikåsjal, jag är ju ingen trikåsjalsfantast så jag tänkte komma billigt undan. Tänkte nog bara avända trikåsjal den allra första tiden.

Men vilken bredd ska man köpa, får bebisen verkligen plats om man tar den som är 50 centimeter bred, kan man dra upp sjalen ordentligt över huvudet även ifall bebisen har fötterna inne i sjalen? Och kommer den kännas bred nog över min rygg. Jag tyckte att Hug-a-Bub kändes för smal över ryggen när jag testat den. Kommer jag att tycka samma sak ifall jag väljer en 50 centimeters sjal?

Och vilken längd. Jag vill inte ha en 5,6. Har haft en Babybundler 5,4 och den knöt jag ju fram och sedan fick jag ändar ner till fötterna nästan som jag fick vira runt mig igen. :cry: Tror ni att det känns OK att knyta på ryggen med en 4,6, eller tror ni att avlastningen blir mycket sämre?
Användarens profilbild
Av annikar
Stort grattis!!!!
Å, vad roligt att det blir en liten trea! :D :D :D

Tyvärr kan jag inte svara på sjalfrågan, har inte testat minimundus. Jag hade en pikku ruu och tyckte den snabbt blev för svajig.
Annars har du ju lite tid på dig om du vill köpa begagnat istället :roll: :D

Å, det här var dagens gladaste nyhet! Jag måste nog också bli gravid :roll:
Av Petra
Grattis.

Bredden räcker nog. Bebbar ligger ju inte utsträckta. Mera hopknölade. :lol:

Längden hade jag nog kapat om den blev för lång istället för att skaffa en kortare. Tycker inte om knutar på ryggen när man sitter ner.
Användarens profilbild
Av Anso
Måste bara få säga GRATTIS!!! :D :D
Användarens profilbild
Av Ester
GRATTIS!!! :D

det var väl det jag misstänkte :wink:

har ingen erfarenhet av minimundus men den pikkuruu jag har har 50% modal i sig och känns stadig och lite bredare.

Jag tror att jag behöver en av var - dvs en lite bredare trikå och en smalare - det finns ju en hel del till salu i andra hand här inne så man kan ju komma billigt undan trots att man vill ha 2.....

är också lite nyfiken på minimundus-sjalen
Användarens profilbild
Av Nova
Ja, jag vet inte ett skvatt om Minimundus trikåsjal,
men jag passar på att säga:

GRATTIS! :babysits:
Användarens profilbild
Av Elin G
Grattis! Tänkte fråga igår, men det känndes lite fräckt...

Jag har ingen Minimundus, men väl en Moby Wrap som väl också är 50 cm bred. Jag föredrog Mobyn framför BaBun till ca tre månader eftersom BaBun känndes som så himla mycket tyg.
Knuten på ryggen låter trist, men frågan är hur lång den blir irl när den använts, för min BaBu 5,1 är närmare 6 meter efter ett par användningar. Och om Minimundus töjer sig lika mycket borde du ju nästan kunna knyta på magen med 4,6 alternativt om den inte töjer sig borde det inte bli lika mycket över om du tar en 5,6.
Användarens profilbild
Av Helena
Petra skrev:Grattis.

Längden hade jag nog kapat om den blev för lång istället för att skaffa en kortare. Tycker inte om knutar på ryggen när man sitter ner.
Fast jag är så slö, kommer aldrig kapa den och har ingen symaskin. Får kanske fråga Minimundus ifall jag kan få en specialbeställning på 5 meter.

Tack för alla grattis!
Användarens profilbild
Av fantasiflicka
Helena skrev:
Petra skrev:Grattis.

Fast jag är så slö, kommer aldrig kapa den och har ingen symaskin. Får kanske fråga Minimundus ifall jag kan få en specialbeställning på 5 meter.

Tack för alla grattis!
Jag köpte en nu till vår Julian. Den är jätteskön! Jag har köpt en 4,6 m lång och den smalare varianten. Jag är inte så smal och inte lång. Jag tror absolut det räcker med en 4,6:a! Julian är ju stooor och jag kommer kunna ha den ett bra tag till trots att den är så smal.Köp, köp, köp, köp!!!
Ojdå, vem var det? Jaha den berömda sjal- :twisted: ! Förbaskat! :wink:
Användarens profilbild
Av Helena
fantasiflicka skrev: Jag köpte en nu till vår Julian. Den är jätteskön! Jag har köpt en 4,6 m lång och den smalare varianten. Jag är inte så smal och inte lång. Jag tror absolut det räcker med en 4,6:a! Julian är ju stooor och jag kommer kunna ha den ett bra tag till trots att den är så smal.Köp, köp, köp, köp!!!
Har du knuten på ryggen då? Tycker du att det stör?
Användarens profilbild
Av fantasiflicka
Helena skrev:
fantasiflicka skrev: Jag köpte en nu till vår Julian. Den är jätteskön! Jag har köpt en 4,6 m lång och den smalare varianten. Jag är inte så smal och inte lång. Jag tror absolut det räcker med en 4,6:a! Julian är ju stooor och jag kommer kunna ha den ett bra tag till trots att den är så smal.Köp, köp, köp, köp!!!
Har du knuten på ryggen då? Tycker du att det stör?
Jag har den inte ens på ryggen, den är knuten fram... Det är ju avsmalnande ändar på den.
Användarens profilbild
Av johanna
Jag vet heller inget om Minimundus sjal, men GRATTIS!! vill jag ju säga :D
Användarens profilbild
Av Fiffi75
Nämen Grattis Helena!! Vad roligt!! Hurra hurra!!Jag har ju köpt en beg minimundus randig den smalare varienaten minns inte längd. Men min bebis har ju inte kommit än så jag kan inte rapportera nåt...

Kram Pia
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?