Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Helena
Jag tänker på att ifall man bär på magen blir ju sjalarna kanske mer smutsiga än ifall man bär på ryggen. Och ifall man kanske äter med sjalen på och även hjälper syskon med mat, då kan det ju bli ännu kladdigare.

Vilka sjalar använder ni inte i köket eller tänker ni att allting går ju att tvätta?
Användarens profilbild
Av Bina
Jag är lika rädd om alla mina saker men ser det också som att de skall användas.

Iofs skulle jag aldrig ha stått och lagat mat med Sidenringsjalen jag hade.. så det skulle vara den då. :roll:
Av Petra
Jag har saker för att användas. Annars kan jag lämna dom till ett museum direkt. :wink:
Användarens profilbild
Av April
Japp, man måste använda allt :-D Det är väl därför det finns Galltvål :? :wink:

Kram
Användarens profilbild
Av Helena
Fast jag tycker att en del sjalar verkar rätt opraktiska i köket, en vit Bebina t ex.
Användarens profilbild
Av Jennelii
Jag hade en Hoppiz - Hamburg (blå och mkt vit) som jag gillade jättemycket men jag var alltid så rädd att knyta om den ute för att jag skulle få fläckar som inte gick bort..så nu har jag sålt den. Sen är jag lite rädd om min rebozo oxå, där känns lite ömtålig =/ inte färgmässigt men att den ska fastna i nåt eller bli tussig i tyget..
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Jag är inte så rädd om någon av mina sjalar. Om jag skulle köpa en sjal som jag var osäker på skulle jag kanske vara lite rädd om den om jag skulle sälja den vidare, men de flesta av mina sjalar kan jag inte alls tänka mig att skiljas från :D
Användarens profilbild
Av Helena
En sak jag har lite svårt för, det är att sitta på mina sjalar i gräset. Det vore ju väldigt praktiskt, men jag tycker inte om gräsfläckar. Med en väldigt mörk sjal är det ju ingen fara, men med en ljusare sjal är det ju inte så kul.
Användarens profilbild
Av Suskiv
Jag använder sjalen till det mesta. Sitter i gräset mm. Sjalen går ju att tvätta. Men så är ju storken marinblå och då syns ju inte tex gräsfläckar. (den har inga)
Användarens profilbild
Av Helena
Lin skrev:Sjalar är till för att användas tycker jag!
Men så är det ju den där Indion med ull, och den vette katten om jag skulle välja när jag står och lagar mat... :roll: :wink:
Det är ju det med ull, man vill ju inte tvätta den för ofta. En vanlig sjal tål nog hur många tvättar som helst.
Användarens profilbild
Av Helena
Suskiv skrev:Jag använder sjalen till det mesta. Sitter i gräset mm. Sjalen går ju att tvätta. Men så är ju storken marinblå och då syns ju inte tex gräsfläckar. (den har inga)
Blåa sjalar är nog bra, Didymos Lisa är nog en perfekt sjal, den verkar rätt mörkt blå.
Användarens profilbild
Av Eld77
Helena skrev:
Suskiv skrev:Jag använder sjalen till det mesta. Sitter i gräset mm. Sjalen går ju att tvätta. Men så är ju storken marinblå och då syns ju inte tex gräsfläckar. (den har inga)
Blåa sjalar är nog bra, Didymos Lisa är nog en perfekt sjal, den verkar rätt mörkt blå.
Ja, den skulle jag inte dra mig för att lägga på gräsmattan! Lillen är jag däremot lite mer rädd om eftersom den är så ljus. Annars är jag nog ganska oförsiktig med mina bärdon. :)
Användarens profilbild
Av Hella
Jag har ingen ljus sjal (än :wink: ) men jag tror jag kommer att använda den på samma sätt som jag använder mina nuvarande sjalar. Alltså, jag använder dem inte att torka dottern om munnen med när hon ätit tomatsoppa, men jag använder dem i köket, knyter om dem utomhus osv.
Användarens profilbild
Av annalys
Jag tänker att allt går att tvätta - annars hör det inte hemma hos oss. Didymosen hoppas jag dessutom blir bättre (mjukare, gossigare) efter några tvättar.

Rebozon kan jag som några andra skrivit tycka känns lite ömtålig i tyget, att jag ska fastna i något eller att den ska bli lurvig eller så.
Användarens profilbild
Av Veronica
Nu har jag ju bara tre sjalar, men jag drar mig inte för att använda nån av dem. Allt går att tvätta och man har ingen glädje av det som inte används. :wink:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?