Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Tiz
slagit till igen!!! Nu har jag min BB-active ute på annons för att kunna finansiera en tunn sommarsjal. Är kär i den randiga Rebozon.... Här har man knappt fått hem Hoppizen förrän man upptäcker ett nytt behov :P

Tänk om man kunde shoppa lite kläder istället??
Senast redigerad av Tiz den mån mar 28, 2005 00:05, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av April
Hi,hi... ja, den där :twisted: har sugit tag i oss alla :-D Precis när man tror att man "lugnat ner sig" så är det dax för nästa projekt! ;-)

Kram
Användarens profilbild
Av Tiz
Lin skrev: Det är farligt med sjalar! Det borde kanske utfärdas någon form av varning innan man börjar titta på den här sidan, eller sitta varningslappar på sjalarna... :?
Ja jisses :shock:
Användarens profilbild
Av Tabby
Vi får ordna AS (Anonymasjalberoende) istället för AA :wink: .

Vi kan sitta i ring och bekänna vilka sjalar vi har, vad vi känner för dem och vilka sjalar vi nästan fallit för och beställt...hahahah.
Vi får stolt berätta at denna månaden har jag inte köpt en ny sjal osv....

Vi får bekänna de små vita lögnerna för maken eller sambon typ.....Älskling det är samma gamla sjal som innan, smyga in på toan och smygprova nybeställda sjalar eller att vi smeker sjalarna och pratar med dem. (OBS detta är riktiga situationer som det bertättas om på forumet *asgarv*)

Min man fnissar gott när jag berättar om alla sjalgalna brudar :-)

Jag får väl vara först och bekänna.... :oops:

Jag heter Tabby på forumet och är snart 30 år. Är mamma till en 8 månaders dotter. Jag blev sjalberoende i höstas.
Sen dess har jag i min ägo 1 st ERGO, en ringsjal, en hemmmasydd test sjal, en Hoppis på väg i posten och ett tygstycke som väntar på att bli en ringsjal. Min nästa planerade köp är ERGO-ryggsäck och tygblöjor som är en biverkning av sjalmänniskorna här på forumet.

Fast allt är ju till min dotter, oj sorry där slant tungan och jag ljög...det är lika mycket för min skull :twisted:

Har ännu inte kommit med någon vit lögn till min make.....

Vem bekänner här näst?? :lol:
Användarens profilbild
Av sillen
Jag heter sillen, har två stora pojkar och ett sjalbarn, Pytte 15 månader.

Jag köpte min första sjal, en BaBu, när Pytten fortfarande låg i magen (till skillnad från nu då hon hänger PÅ magen!), sedan dess har det blivit en Didy, en MayaWrapSling, en MayaWrapPouch, en Ergo, en EllaRoo och en liten docksjal till Pytte så hon kan kånka sin kanin Långöra på ett värdigt vis! Har också en MacPac bärstol samt diverse tillbehör; en poncho, en ErgoRygga... nej jag orkar inte mer: JAG ÄR GALEN AV BEGÄR!!

Har tidigare smusslat för maken men det funkar inte; det blir för mycket att dölja. Vi har en deal, maken och jag; jag ifrågasätter inte hans behov av ficklampor (!!) och han kommenterar inte sjalarna annat än i positiva ordalag (vilket blir allt oftare).

Mitt bekymmer är att jag inte vågar sjala på ryggen och Pytte är alltså 15 månader, hur länge kan jag ha henne på magen?
Användarens profilbild
Av Anso
Sillen-jag blev nyfiken!
Ficklampor???
Användarens profilbild
Av Helen
Får man inte vara med om man inte erkänner :roll:

Jag heter Helen och har yngsta barnet i sjal.

Hmmm. Det började i sommras med en Babu och en Antigua..
Sedan följde ringsjal, vattensjal, Ergo ( nu med ryggsäck), Storken, Hoppe... har jag fler? säkert

Jag försökte dölja mitt beroende för maken genom att börja sälja....
Härom morgonen kom frågan " vad har du egentligen för budget till de där sjalarna?" Budget? jo det det finns naturligtvis, men hu vad det känns som ett fult ord i sjalsammanhang!

Fast jag köper hellre en ny sjal än en ny bil...

Som många andra här så har jag också blivit nyfiken på tygblöjor.
Eftersom det ena lätt leder till det andra och jag gillar att sy så blev det blöjtyger oockså och tillbehör naturlgitvis...

Vad blir nästa begär?
Vågar knappt tänkapå det :lol:
/Helen
Användarens profilbild
Av April
Ok... här kommer nästa bekännelse... :-D

Jag började bära Saga i en BäraBarn sjal och farmors gamla Haglöfs ryggsäck. Då var Saga 5 månader. Nu är Saga 2 år och vill knappt bli buren längre. När Saga var lite mer än 1 år, köpte vi en Ergo. Jag har nu sålt min BäraBarnsjal och införskaffat en Ringo... Denna veckan när Saga varit extra trött, har hon faktiskt gått med på att sitta i Ringon - vilket var omöjligt för bara 2 veckor sedan ;-) Innan sa hon bara: Ja, e tor tjej.. ja gå schälv (Jag är stor tjej... jag gå själv).

Jag väntar på en Hoppediz Osaka som jag tänker använda som duk eller att bära docker i :shock:, då Saga inte vill bli buren...hi,hi... Tänkte att Saga kunde bära en av sina dockor i en docksjal också kunde jag bära en docka i min Hoppis :oops:

Nästa projekt är att sälja min blåa Ergo och istället köpa en svart + en ryggsäck. Även om Saga inte har velat bli buren så mycket det sista halvåret, tycker jag att en Ergo är bra att ha... fall i fall :-D

Under denna tid har jag även ägt en MobyWrap... som aldrig blev använd utan såldes igen :-) samt lånat en Babylonia av Louise (som nu är nytvättad och på väg tillbaka ;-))

Det galnaste är att jag inte ens har ett sjalbarn längre, men att ajg som besatt = fullkomligt galen = var ska detta sluta? Jag är säker på att det finns en sjal-:twisted:

Kram
Användarens profilbild
Av sillen
Anso: japp, ficklampor. Fråga inte mig, det började väl med en liten Maglite och på den vägen är det... Det här är alltså inte ficklampor modell "gå-på-dasset-på-landet-mitt-i-natten" utan starkare grejer! Vissa blinkar, vissa har x-tra starkt sken, vissa kan byta färg på skenet...

Som sagt, jag fattar inte riktigt poängen och kan inte beskriva med rätta övertygelsen men tydligen är ficklamps-djungeln lika förtrollande som sjalträsket!
Användarens profilbild
Av Tiz
Måste väl också bekänna då!!

Jag heter Tiz, är 36 år och är sjalberoende. Det började i smyg med mitt äldsta barn. Då bar jag lite med en BB-sele och sniffade lite på en Everest bärstol. Till min 6 månadersbäbis fick vi en BB-active, men redan när han var i fosterstadiet kom jag över en ringsjal... Nu har jag gått över på tyngre grejer... De vävda långsjalarna :shock:

Jag kan inte komma ur detta! Det blir bara värre. Jag har min älskade NairobiHoppis och nu vill jag ha en tunnare, gärna multirandig eller klarblå Antiqua eller Rebozo... När jag går i trädgårdsaffärer smeker jag på hängmattor och låtsas att det är sjalar...
Senast redigerad av Tiz den mån mar 28, 2005 18:54, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av marcy
Hej jag heter Sandra och det är jag som:
Vi får bekänna de små vita lögnerna för maken eller sambon typ.....Älskling det är samma gamla sjal som innan, smyga in på toan och smygprova nybeställda sjalar eller att vi smeker sjalarna och pratar med dem. (OBS detta är riktiga situationer som det bertättas om på forumet *asgarv*)
:oops:
Av Petra
sillen skrev:Anso: japp, ficklampor. Fråga inte mig, det började väl med en liten Maglite och på den vägen är det... Det här är alltså inte ficklampor modell "gå-på-dasset-på-landet-mitt-i-natten" utan starkare grejer! Vissa blinkar, vissa har x-tra starkt sken, vissa kan byta färg på skenet...

Som sagt, jag fattar inte riktigt poängen och kan inte beskriva med rätta övertygelsen men tydligen är ficklamps-djungeln lika förtrollande som sjalträsket!
Jag trodde jag var ensam om en sådan gubbe. :shock: men min använder sina ficklampor till eftersöks jakt. Men 1300 för en lampa är dyrt. eller hur??
Användarens profilbild
Av Anso
1300:- för en lampa??!!
Det är ju i alla fall en Didy eller Easy Care + en dockbärsjal eller två Hoppisar och minst en dockbärsjal ELLER nästan två Ringo ELLER.......
Nu snurrar det för mig :shock:
Användarens profilbild
Av sillen
Petra - eftersöksjakt, vad är det?

Inte vat jag vad min man har sina till, han....lyser väl med dem???!

Vill INTE veta vad de kostar, för då måste jag bekänna vad sjalarna kostar!
Användarens profilbild
Av johanna
Okej då. Jag får väl bekänna mitt beroende, jag också. Jag heter Johanna, både här och i "verkligheten" ;), jag har en son som är drygt ett år. Jag började - som så många andra - med en BB Active, som dock ganska raskt byttes ut mot en hemsydd ringsjal och sen mot en Ellaroo när Malte i juni förra året. På hösten köpte vi en Ergo och så fick jag en Stork i julklapp, och nu går jag här och väntar och väntar på min beställda 4,2m Didy och ringar från Slingrings.com. Jag ska beställa en kort Hoppis också för jag har kommit fram till att det behövs (joho!) och så skulle jag vilja ha en Ergorygga men annars är jag ganska nöjd för närvarande.

Vita lögner har jag inte kommit med så många än. Maken är väldigt förstående faktiskt; han tippar en del så han är nog mest nöjd att jag också gör av med pengar på nånting :lol:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?