Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av JoJsMamma
Hoppas att nån här inne kan hjälpa mig att bestämma mig! :)

Jag vill ha ny sele till sommaren, har en gammal patapum (utan huvudstöd alltså), men det känns som om Josse är lite i längsta laget för den, för att inte tala om Johanna...

Jossan kommer att vara 1½, Johanna 2½. Nu väger Jossan 11 kg, och Johanna väger runt 13, men det är ganska långa och smala båda två.

Jag vill ju helst kunna använda selen ett bra tag till, ett år minst.

Så vilken ska jag välja??? :hmm:
Användarens profilbild
Av KATARINA
Hej! Ergon är ju lite bredare och dessutom formsydd så att en lång 2,5-åring kanske sitter lite bättre i den än i Toddlern, men jag tror även att Toddler n kan fungera bra. Sedan beror det lite på hur den sitter på dig (er) men om du redan har en Patapum som sitter bra så borde Toddlern göra det också. Ja, inte mycket klokare blev du väl av det svaret :roll: men du kanske har chans att prova båda på sjalträff?
Användarens profilbild
Av sus
Min man har burit Lisen i Ergon. Hon var då 3,5 år och ungefär 1 meter lång och kanske 16-17 kilo tung, funkade bra :wink:
Toddlern har kortare remmar än Ergon så min lagom storväxta man kunde omöjligt få i något barn alls i den när han testade den, men som sagt, funkar den vanliga patapumen på er så borde toddlern också passa.
Användarens profilbild
Av Scharlott
JoJsMamma:
Jag tror också att det bästa är att du provar. Ser att du bor i Mölndal. Vill tipsa om sjalträffarna i Göteborg där du kan prova både Ergo och Toddlern och känna hur de olika selarna sitter på just dig :D .

Du är även varmt välkommen på sjalträffen nästa tisdag förmiddag hemma hos mig :D
http://www.sjalbarn.se/data/forum/viewtopic.php?t=17710

Eller om du vill får du gärna komma förbi mig vid något annat tillfälle :wink:. Jag har samtliga varianter hemma - Ergo, Patapum Toddler och Patapum standard. Mig finner du ca 3,5 mil nordost om Göteborg i Ingared, (Alingsåskommun), bara ca 30 min med bil från Göteborg.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?