Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Nova
Som rubriken lyder.
Jag undrar vad det är som är så bra med Gauzen?
Har bara sett den på bild hittills och jag tycker att den ser mest ut som ett skrynkligt lakan. :oops:

Sedan undrar jag om den inte mest tänkt för lättviktarbebisar?

Kom igen nu och övertyga mig om hur bra den verkligen är. :D
Användarens profilbild
Av Skogskajsa
Bra tråd! vill åxå se svar! :D
Användarens profilbild
Av nennie81
Själv är jag en av få som inte alls blev imponerad av gåsen!
fast det vågar man ju knappt bekänna eftersom alla andra verkar älska den
:hide:

Men den har snygga färger och den behöver inte manglas/strykas :wink:
Användarens profilbild
Av Nova
I den yttepyttetexten stog det intressant info. :)
Varför imponerade den inte på dig?
Det är ju jättespännande att få höra från alla, både positiva och negativa testare.
Användarens profilbild
Av Nova
Bissa skrev:Tror inte den är så värst för milslånga vandringar med mr tjocksmock :lol:
Den är en sval sjal som ska avlasta lite bättre än tuskaftvävda sjalar :)
Hur är denna vävd då? Inte tuskaft?
Senast redigerad av Nova den tor mar 16, 2006 09:36, redigerad totalt 2 gång.
Användarens profilbild
Av nennie81
Nova skrev:I den yttepyttetexten stog det intressant info. :)
Varför imponerade den inte?
Tycker inte att den är gosig + att den inte avlastar tillräckligt. Vill man absolut ha en sval sjal som bara används till kortare turer så javisst, men om man knyter något annat än omslutet så blir det på tok för dålig avlastning (i mitt tycke-ni andra behöver inte hålla med :wink: ) och då tror jag mer på en ergo/mei tai om det är svalheten man e ute efter...

Dessutom så tror jag att de nu underbara färgerna snabbt kommer bli dassiga och jag tror inte att den är särskillt slittålig heller...

Fast jag kan ju förståss vara helt ute och cykla nu :wink:
Användarens profilbild
Av Nova
I så fall cyklar du riktig bra! 8)

Tack för din uppriktiga utvärdering! :D
Användarens profilbild
Av Panakeia
åhh! va skönt att höra att fler inte verkar superimpade på den!!!framförallt så gillar min plånbok det! (för den har ju som sagt sååååååååååååfina färger!!!!)
Användarens profilbild
Av Snurrfian
Fast jag måste säga att jag bar min tio kg klump i 6 timmar och tyckte att den avlastade bra... Absolut inte ont någonstans och så svalt och skönt istället för storken... Jag tycker att den är lätt att knyta och jag lyckas faktiskt bättre med ryggknytningarna med den än med storken... Fast storken är ju något längre... Sen om den håller i många år, det kan jag inte svara på men än så länge har den hållt för Fredriks försök att vässa tänderna... ;)
Användarens profilbild
Av KATARINA
Jag bär Elias drygt 12 kilo i den utan problem, så den är inte bara för lättviktarbebisar, även om den inte avlastar lika bra som de andra diagonalvävda sjalarna. Det jag tycker är bra med den är att den är sval, följsam och lätt att knyta, den är bara hälften så tung som tex Storchenwiege, den är naturligt skrynklig vilket gör den lättskött. Jag brukar ändå mest bära med x-omslut, både på mage och rygg så mig gör det inget om den inte skulle avlasta tillräckligt med andra knytningar. Ska säga ckså att jag inte testat andra knytningar någon längre stund.

Gauzen är ju relativt ny och de är lite olika i strävhet innan tvätt, efter tvätt bli de dock mjukare. Vissa Gauzar som blivit provade på sjalträffar kan vara otvättade och har därför upplevts som lite sträva. Angående färgen så ska de enligt uppgifter hålla sig bra i tvätt.

Jag säljer den ju så jagh blir partisk men skulle å andra sidan inte ta in en sjal jag inte gillade.
Senast redigerad av KATARINA den tor mar 16, 2006 09:45, redigerad totalt 2 gång.
Användarens profilbild
Av jazoo
Men den är ju inte så vansinnigt dyr heller, så det kanske är ok om den blir lite mer av en slit-å-släng sjal än tex Stork och Easy som går från ägare till ägare och bara blir bättre enl vad jag förstår...
Användarens profilbild
Av Nova
Nova skrev:
Bissa skrev:Tror inte den är så värst för milslånga vandringar med mr tjocksmock :lol:
???? Är det inte tuskaft?

Hur känns den i väven, vad kan man jämföra den med i kvaliten?
Känns den något i stil som lakansväv eller är den kraftigare?
Användarens profilbild
Av Buscilla
KATARINA skrev:Jag bär Elias drygt 12 kilo i den utan problem, så den är inte bara för lättviktarbebisar, även om den inte avlastar lika bra som de andra diagonalvävda sjalarna. Det jag tycker är bra med den är att den är sval, följsam och lätt att knyta, den är bara hälften så tung som tex Storchenwiege, den är naturligt skrynklig vilket gör den lättskött. Jag brukar ändå mest bära med x-omslut, både på mage och rygg så mig gör det inget om den inte skulle avlasta tillräckligt med andra knytningar. Ska säga ckså att jag inte testat andra knytningar någon längre stund.

Gauzen är ju relativt ny och de är lite olika i strävhet innan tvätt, efter tvätt bli de dock mjukare. Vissa Gauzar som blivit provade på sjalträffar kan vara otvättade och har därför upplevts som lite sträva. Angående färgen så ska de enligt uppgifter hålla sig bra i tvätt.

Jag säljer den ju så jagh blir partisk men skulle å andra sidan inte ta in en sjal jag inte gillade.
Precis vad jag vill höra (annars lyssnar jag inte ;-) ) eftersom jag nästan har bestämt mig för att utöka sjalsamlingen med en orange Gauze...eller kanske en bordeaux, eller en choklad, eller en oliv...eller varför inte en av varje ;-) :twisted:
/Cecilia
Användarens profilbild
Av Panakeia
Nova skrev:
Nova skrev:
???? Är det inte tuskaft?

Hur känns den i väven, vad kan man jämföra den med i kvaliten?
Känns den något i stil som lakansväv eller är den kraftigare?
jo...rimligen måste den vara tuskaftsvävd, hur de får den så skrynklig vet jag dock inte....
nån som kan svara på hur man crêpar tyg?
Användarens profilbild
Av Nova
Sandra skrev:nån som kan svara på hur man crêpar tyg?
Våffeljärn? :roll:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?