Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

patapum eller sutemi, vad väljer du?

patapum
5
63%
sutemi
3
38%
Av belinda
Funderar på att införskaffa någon av dessa, men vad skiljer dem egentligen åt? Vilken är bäst?
tänkte spexa till det med en omröstning (för det har jag aldrig gjort...)
:eld:
Användarens profilbild
Av Ester
Jag röstar på Patapumen för att vi älskar våran - men det är ju så olika hur man tycker att de känns.

För oss är Patapumen bekvämast
Användarens profilbild
Av April
Svårt... vet inte rikgtigt hur jag ska rösta :-D Lämnar en blankröst, med följande svar ;-)

Sutemi: Är väldigt skön när man bär på magen. Det ser roligt ut (= jag tyckte inte om det) när man bar på ryggen, då stack liksom brösten ut genom krysset :? (de stack ut som strutar :-D - men har man mindre byst är det nog inga problem). Sutemi avlastar dock väldigt skönt.

Patapum: Jag får jämföra denna med min Ergo - då de är rättså likvärdiga (jag tycker dock nya Ergo är ännu skönare). Patapum/Ergo är smidiga och lätta och sköna att bära i. Jag älskar min nya Ergo :-D

Kram
Av belinda
April skrev: Det ser roligt ut (= jag tyckte inte om det) när man bar på ryggen, då stack liksom brösten ut genom krysset :? (de stack ut som strutar :-D
:lol: ja det lät ju inte så snyggt! Men knäpps sutemi med kors alltså? Det tycker jag låter bättre än annars!
hmm svårt patapumen är ju snyggare rent estetiskt!
Användarens profilbild
Av Anso
Sutemi för att bära på magen.
Patapum för ryggen. :wink:

Starta med en Sutemi, sälj sedan om ni vill fortsätta att bära på ryggen och byt till en Patapum (om ni nu inte trivs jättebramed att bära med Sutemin även på ryggen förstås).
Användarens profilbild
Av Elina
jag röstar på patapumen därför att suetemin blir så otroligt ful när man ska bära på ryggen om man har större bröst än a kupa :shock:
eftersom man korsar den på bröstet.. Men för män kanske den är bäst, det vet jag inte.
Användarens profilbild
Av sus
Elina skrev:jag röstar på patapumen därför att suetemin blir så otroligt ful när man ska bära på ryggen om man har större bröst än a kupa :shock:
eftersom man korsar den på bröstet.. Men för män kanske den är bäst, det vet jag inte.
Jag håller inte med. Jag har stora bröst men tycker att ergon klämmer ihop brösten på ett fulare sätt än sutemin när man bär på ryggen. Däremot saknar jag ett vettigt huvudstöd på sutemin. Så länge man bär en liten bebis på magen så är det jättelätt att pilla in huvudet under ett av banden, men på ryggen vet jag inte hur man bär sig åt...

Sen är det lättare att ta på en Sutemi på magen än att trixa med det tvärgående bandet mellan axelremmarna på en patapum/ergo. Lättare att justera avlastningen också tycker jag av samma anledning.

Jag håller i övrigt med Anso. :wink:
Användarens profilbild
Av sus
Såg att du bor i Stockholm, om jag bara lyckas ta mig till en sjalträff så skulle du kunna få testa min sutemi om du vill.
Användarens profilbild
Av sus
Jag måste också tillägga att Sutemin har den STORA fördelen att man även kan bära på höften med den. Jag bär gärna i Ringsjal på höften men det går inte lika länge som med Sutemin eftarsom den tar ner större delen av vikten på höfterna istället för att belasta axeln.
Av belinda
Vad trevligt sus att du är positiv till sutemi! *skratt* jag vill nog övertalas att köpa en sån tror jag märker jag ju mer jag tänker efter. Eftersom sonen bara är 3 månader än så länge är ju inte ryggbärande det första jag tänker på, och då verkar ju sutemi bra för magbärande. När tiden är mogen för ryggen lär jag ändå ha tröttnat haha

vore skoj att klämma på nån av dem IRL men är ju så segstartad när det gäller sjalträffar :wink:
Användarens profilbild
Av sus
belinda skrev:Vad trevligt sus att du är positiv till sutemi! *skratt*
Ja visst är jag possitiv :lol:
man skulle ju nästan kunna tro att jag säljer dom eller något, men det gör jag inte. Tycker bara att Sutemin inte får den uppmärksamhet den förtjänar. :wink:
Användarens profilbild
Av KATARINA
sus skrev:
belinda skrev:Vad trevligt sus att du är positiv till sutemi! *skratt*
Ja visst är jag possitiv :lol:
man skulle ju nästan kunna tro att jag säljer dom eller något, men det gör jag inte. Tycker bara att Sutemin inte får den uppmärksamhet den förtjänar. :wink:
Nej, det får den faktiskt inte. Det är en riktigt bra sele!
Användarens profilbild
Av Helena
Jag har en sutemi och gillar den, har dock aldrig provat patapum. Men jag föredrar sjal på magen, tycker att barnet hamnar i så konstig höjd på magen om man ska ha bältet runt höfterna.
Min man hade lite problem med att dra åt banden när han bar i sutemin på magen. Det är lättare att dra åt dem när man bär på ryggen.
Användarens profilbild
Av AnKa
Jag har bara provat Sutemin på sjalträff men måste säga att den var superskön iallafall på magen.

Själv har jag en Patapum och trivs med den.

Så jag röstar för Ansos förslag. Börja med Sutemi och byt till Patapum när du bär mer på ryggen.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?