Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av TullaMaja
Har bestämt att jag skall köpa en ergo och en ringo,MEN vilken skall jag slå till på först ??? Köper en nu och den andra i maj tänkte jag............. Eftersom sonen är super kroppskontaktsugen HELA tiden nu (10mån) så bär jag honom nästan jämt,vagnen och golvet och alla andra ytor tycks vara betäckta med häftstift som han skriker, när jag sätter ner honom :? Så jag vill bära hemma,in/ut från dagis med storasyster,på affärer,på stan, mm mm snälla kom med ett klokt råd....har inte råd med båda nu nämligen----------------------------- :( men med en iallafall :D

Äger en storkAnna 4.6 och babybjörn active (don´t like)
Användarens profilbild
Av tinkerbell
Jag tycker absolut att du ska köpa en ergo först! Då kan du växla mellan att bära honom både fram och på ryggen. Ibland passar det ju bättre att bära på ryggen om man ska dammsuga eller nåt samtidigt.
Vi har också en ergo och vid 10 månader är den det perfekta bärredskapet tycker jag. :D
Användarens profilbild
Av Hella
Jag är lite "anti ergo" för egen del. Jag tycker inte det är skönt att bära med sele alls faktiskt, men jag kanske bara har fel kroppsform för många tycks ju älska sina ergosar. Om det inte vore för att det är det enda sambon bär med skulle jag sälja min ergo på stört!

Med en långsjal har man ju alla möjligheter att bära på ryggen. DEt finns massor med ryggknytningar man kan prova för att hitta den som sitter bäst på en själv, så vore det jag skulle jag köpt en ringsjal först och använt sjalen för ryggbärning och köpt en ergo i maj.
Användarens profilbild
Av Anna
bära mycket = ergo
Komplettera Anna för snabbärning = ringsjal

Jag skulle börjat med ergon, men sålt av babybjörnen snabbare än kviskt och köpt ringon för de pengarna man får ju en del för active varianten begagnat också.
Av schnappi
När jag testade ergon så tyckte jag inte att den satt skönt. Dessutom tyckte jag den såg konstigt ut på mig eftersom jag har stor byst. Det gjord ont helt enkelt.
Så jag rekomenderar ringsjal. Jag är helnöjd med min ringo vid kortare lanvändning men använder långsjal för längre perioder. :rock:
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
Har man möjlighet att prova kan det vara värt att prova både ergo och patapum. Jag tycker mig ha läst att för vissa passar patapumen bättre och för andra ergon, utan att man kan direkt säga innan vilken människa som kommer tycka bäst om den ena eller andra. De är ju ganska lika men ändå tycker vissa bättre om den ena eller andra.
Användarens profilbild
Av mammahappy
Jag tycker att du ska satsa på ergon först å ringon sen!
Användarens profilbild
Av melon
Hade jag varit du hade jag åkt på sjalträff för att testa lite av varje. För mig är patapum mycket bättre än ergo, beror nog på att jag inte är så stor. På sjalträff kan du ju se vad du gillar bäst. :D

Hella, har du testat andra bärselar än Ergo? Kan ju hända att du också skulle bli nöjd med en patapum istället...
Användarens profilbild
Av Lydia
Köp en ergo, och sy en fleecebärpåse! 8) :lol:
Användarens profilbild
Av jazoo
Ergo först! Ringon är härlig, men inget vidare att bära långa stunder i.

Jag har provat både Ergo och Patapum, och gillade Ergon bäst, har fått för mig att det är för att jag inte direkt är pytteliten (strl 40 typ) och har rejäl byst. Har hört att det brukar vara så att Patapumen passar bättre på lite mindre personer.
Användarens profilbild
Av Panakeia
köp en ergo !! tycker jag absolut!!
(och kankse en BILLIG ringsjal?) sett folk som har haft ute för runt 100 lappen, hemmasydda, kanske itne jätebra, men helt okej att börja med, å känna in om ringsjal e nått för en själv...
Av TullaMaja
Skulle gärna gå på sjalträff....verkar ju inte finnas någon butik i Stockholm eller dess närhet som säljer både Ergo,Patapum och Ringo :( vore ju skönt att testa alla på ett ställe......Jag är 170 och smal, vad jag förstår på er så kanske Patapumen passar mej bättre då ? Lite bystig nu då när jag ammar :lol: annars inte..... :lol: Tänkt på dessa sjalar hela natten :twisted: eftersom sonen snuttat oavbrutet nästan....*trött idag* Men åh vad jag tror att en ny sjal gör min tillvaro mycket lättare :lol: och min rygg mindre värkande....
Av Agneta H
Ergon! Passar för både längre och kortare bärande. Lätt att snabbt sätta upp barnet i och lätt att lägga ner det.
Av LL
TullaMaja skrev:Skulle gärna gå på sjalträff....verkar ju inte finnas någon butik i Stockholm eller dess närhet som säljer både Ergo,Patapum och Ringo :( vore ju skönt att testa alla på ett ställe......Jag är 170 och smal, vad jag förstår på er så kanske Patapumen passar mej bättre då ? Lite bystig nu då när jag ammar :lol: annars inte..... :lol: Tänkt på dessa sjalar hela natten :twisted: eftersom sonen snuttat oavbrutet nästan....*trött idag* Men åh vad jag tror att en ny sjal gör min tillvaro mycket lättare :lol: och min rygg mindre värkande....
Det finns visst! www.sjalar.nu säljer Ergo, Patapum _och_ Ringo och kan visa i sitt showroom. Begränsade öppettider och tidsbokning. Det vore väl perfekt för dig att gå dit och få prova i lugn och ro och sen kunna gå därifrån med ditt nya bärredskap i handen.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?