- tis okt 12, 2010 21:42
Jag bor i Mexiko och väntar barn i dec-jan. Då är det runt +15-25 grader dagtid här och det blir varmare redan i feb-mars, så jag behöver en sval långsjal. Jag har alltid föredragit långsjal redan från början och ringsjal blir mest använd hemma. Jag tycker det känns säkrare och stabilare med långsjal särskilt då jag måste köra vagn och/eller hålla de andra barnen i handen när vi är ute. Efterhand som barnen har vuxit har jag gått över till ERGO NG och bära på rygg.
Nu är jag noll uppdaterad på sjalmarknaden...och undrar om det finns nyheter bland svala långsjalar? Min erfarenhet är t ex Calin Blue Gauze (inte burit så mycket i just den men den gillades), Bali Baby Breeze från Gypsy Mama (toppensjal, stabil och sval) och Vatanai (var populär i USA då jag köpte den men jag tyckte den var för tjock i tyget...). Jag har inga av dem kvar...
Någon som vet också vilka jag kan få tag på från USA som är bra? Mina svärföräldrar bor i Texas så vi åker dit ofta.
Tack!
/Emma i Mexiko
Nu är jag noll uppdaterad på sjalmarknaden...och undrar om det finns nyheter bland svala långsjalar? Min erfarenhet är t ex Calin Blue Gauze (inte burit så mycket i just den men den gillades), Bali Baby Breeze från Gypsy Mama (toppensjal, stabil och sval) och Vatanai (var populär i USA då jag köpte den men jag tyckte den var för tjock i tyget...). Jag har inga av dem kvar...
Någon som vet också vilka jag kan få tag på från USA som är bra? Mina svärföräldrar bor i Texas så vi åker dit ofta.
Tack!
/Emma i Mexiko
Gift med Pablo och stolt mamma till Hannah maj -03-, Martha mars -05-, Elliott nov -07-, Lisbeth jan -09-, Yosef jan -11- och Nadya jan -13- och Ian maj -14-.