Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Helena
Har ni tvättat den? Jag tänker inte göra det förrän den blir smutsig. Men jag är lite nyfiken på hur den blir efter tvätt, om den kanske blir tjockare?
Användarens profilbild
Av norkmedoo
väntar också med att tvätta min... :roll:
Användarens profilbild
Av Helena
30 grader och så får man inte centrifugera den. Tänk om den filtar sig, skräckscenario, ifall man skulle råka använda högre temperatur.
Användarens profilbild
Av Helena
Förresten Lin, hur skiljer sig Krokus indion från den blå-vita med ull?
Vilken tur att rosa verkligen inte är min färg. :lol:
Användarens profilbild
Av Anso
Helst något ullprogram då också så att sjalen inte "hanteras" så mycket i trumman utan mest ligger och gottar sig. En kort centrifugering måste den ju tåla tycker jag (30-60 sek?) för det gör ju även andra ullplagg.

Det fina med ull är ju att det är "självrengörande", häng ut och vädra. Blir det en fläck så ta bort enbart den istället för att tvätta hela sjalen. Men gnugga inte för vatten/värme/gnugg gör ju att ull tovar sig. :wink:
Användarens profilbild
Av Helena
Anso skrev:Helst något ullprogram då också så att sjalen inte "hanteras" så mycket i trumman utan mest ligger och gottar sig. En kort centrifugering måste den ju tåla tycker jag (30-60 sek?) för det gör ju även andra ullplagg.

Det fina med ull är ju att det är "självrengörande", häng ut och vädra. Blir det en fläck så ta bort enbart den istället för att tvätta hela sjalen. Men gnugga inte för vatten/värme/gnugg gör ju att ull tovar sig. :wink:
Men hur får man bort en fläck utan att gnugga?
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Centrifugera ull ska man kunna göra, det är "gnuggandet" ullen tovar av.
Användarens profilbild
Av Elina
Helena skrev:Tänk om den filtar sig, skräckscenario, ifall man skulle råka använda högre temperatur.
Blir en väldigt lyxig halsduk :shock:
Användarens profilbild
Av Anso
Helena skrev:
Anso skrev:Helst något ullprogram då också så att sjalen inte "hanteras" så mycket i trumman utan mest ligger och gottar sig. En kort centrifugering måste den ju tåla tycker jag (30-60 sek?) för det gör ju även andra ullplagg.

Men hur får man bort en fläck utan att gnugga?
Lätt på handen, klappa, klappa. Gnugga bara lite, lite,lite. Galltvål eller minimunuds citrontvål. Låt ligga i blöt ett tag med tvålen så brukar det går bra.
Användarens profilbild
Av Helena
Barnen här hemma har en ny fruktansvärd hobby, stämplar. :lol:
Och de har en riktigt stämpeldyna och färgen går bara bort ifall man badar flera gånger, tur att nästan alla mina sjalar ligger inom lås och bom. :lol:
Användarens profilbild
Av Anso
Helena skrev:Barnen här hemma har en ny fruktansvärd hobby, stämplar. :lol:
Och de har en riktigt stämpeldyna och färgen går bara bort ifall man badar flera gånger, tur att nästan alla mina sjalar ligger inom lås och bom. :lol:

IIIIIII, smärta! Då förstår jag!! Lås in sjalarna. :D
Användarens profilbild
Av Veronica
Vad mysigt det lät med en sjal med ull i! :love: Finns det nån bild på den som man kan kika på?
Användarens profilbild
Av Veronica
Oj, den var ju finare än vad jag föreställt mig!
Användarens profilbild
Av Helena
Jag tror att jag ska ta och tvätta min imorgon om jag vågar. Får skrapa bort alla hemska rester av tvättmedel i facket först i tvättstugan.

Jag är nyfiken på om den krymper något, för jag tycker att den ser så bred ut. Och jag köpte ju storlek 7, så den får gärna krympa något.

Hur stryker man den sedan, på lägsta värme?
Användarens profilbild
Av Helena
Nu har jag tvättat den och det gick bra. Den är lika mjuk och tunn efter tvätt. Nästan mjukare tycker jag. Den har blivit kortare, men den töjer sig ju en del igen.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?