Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Har köpt en sjal av märket KAM.. Det är väl en så kallad bärsjal och är smidig att ta på men jag vet inte riktigt vad jag tycker om den.. De flesta gångerna så tycker jag att han inte sitter så "tajt" som jag skulle vilja och gör att han bara glider ner och sjalen känns osäker.. :roll:
Kanske bara jag som inte riktigt lärt mig att knyta rätt eller så är de inte rätt sjal för oss..
Synd bara för den kostar ändå 700kr.. :roll: Men jag har 10 dagars öppet köp så jag har till på måndag på mig,vs imorgon!
Behöver snabbt svar egentligen så hoppas nån vill svara snabbt..

Tack!
Jag har inte burit i en KAM sjal, men väl klämt och kännt på den och provknutit den och jag tyckte att den kändes rätt stadig och stabil för att vara trikåsjal och så pass tunn som den är! :D
(stadigare än ex. minimundus som jag bar min yngsta i hans första månader)

Just trikåsjalar får man ju lov att knyta betydligt tightare än man först tror för att de ska sitta bra, så det är ju lite träning bara för att få till knytet så att säga, och sen så tycker iaf jag att trikåsjalar lätt blir lite svajigt när barnet passerat sex-kilo, framför allt om man är ute och går och har sjalen på sig en längre stund... mina följdfrågor, innan du ger upp sjalen helt, är dels om du knutit tillräckligt tight och dels hur gammalt och tungt barnet är?! :D
CrazyMagpie skrev:Jag har inte burit i en KAM sjal, men väl klämt och kännt på den och provknutit den och jag tyckte att den kändes rätt stadig och stabil för att vara trikåsjal och så pass tunn som den är! :D
(stadigare än ex. minimundus som jag bar min yngsta i hans första månader)

Just trikåsjalar får man ju lov att knyta betydligt tightare än man först tror för att de ska sitta bra, så det är ju lite träning bara för att få till knytet så att säga, och sen så tycker iaf jag att trikåsjalar lätt blir lite svajigt när barnet passerat sex-kilo, framför allt om man är ute och går och har sjalen på sig en längre stund... mina följdfrågor, innan du ger upp sjalen helt, är dels om du knutit tillräckligt tight och dels hur gammalt och tungt barnet är?! :D
Har nu testat den 2 gånger när jag varit ute och gått och då har ja fått till det,men det var svårt att få till.. Eller,man får knyta mycket hårdare än man tror och blir lätt för tajt.. Men den funkar.. Får försöka använda den lite oftare nu när jag ändå köpt den..
Han väger snart 7kg så ingen lite bebis här inte ;)
Det låter som att du antagligen skulle trivas bättre i en vävd sjal. Just om man tycker att trikåsjalen töjer sig hela tiden och att det är jobbigt, brukar man uppskatta stabiliteten och fastheten i en vävd sjal. Den töjer sig inte alls och sitter stadigt där man har knutit den. Om ditt barn dessutom väger 7 kg, börjar han komma i överkant för vad som brukar vara optimalt för en trikåsjal som är lite tunnare. Jag hade en Sino till min yngsta och den fungerade inte längre än tills han vägde 8 kg. Då var han ca 4,5 månader. Sedan var det omöjligt att få till en bra knytning i den. Medan det gick att ha honom i en stabilare trikåsjal, typ Hoppediz. Men vävd sjal var det som fungerade bäst för oss då. Den kunde jag i princip bära i hur länge som helst (som mest bar jag honom 5 timmar i sträck en dag då) och det satt jättebra samt att jag inte blev trött i ryggen. Han är dessutom ganska stretig av sig, och det påverkade också en del att trikåsjalen inte fungerade lika bra. Så det är inte bara barnets tyngd som avgör, utan även om det rör mycket på sig och spänner sig, så håller inte trikåsjalen lika bra.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?