Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av No_
Min lilla tjej på 2,5 månader har ett stort behov av att vara nära så jag bär i sjal.(Yay!) :D
Hon sover i trikåsjal dagtid, det är jättebra, men nu letar jag efter nått för kortare (vaken?)stunder och som är lättare att ta på och av.
Hon gillar inte riktigt sjalen då hon är vaken... :?
Jag blickar åt ringsjalshållet men det finns FÖR MYCKET att välja mellan.
Hjälp mig med tips på märken o.s.v.
Jag kommer att leta begagnat!

Sen så funderar jag på vad fåglarna man ska tänka på då man ska köpa långsjal framöver.
Jag tycker att det redan känns lite svajigt då man bär i trikåsjal, långsjal ger väl bättre avlastning för ryggen också?

Råd uppskattas!
Ringsjal är bra :tumup: men tänk på att det snedbelastar ryggen. Då mina har varit små har Easyhug varit lättsamt och det har även sambon kunnat använda utan hjälp. Sele/MT är också smidigt, även fast jag personligen började bära på ryggen med långsjal ungefär vid den tiden.

Du har ingen bärsjalsambassadör i närheten? Eller möjlighet att gå på sjalträff?
Då kan man få se på många olika sjalar :tumup:
Tack vare en fantastisk begagnatmarknad här så finns möjlighet att prova många olika alternativ utan att bli ruinerad. Det är mitt bästa tips!
Av No_
Sjalträff... Sjalambassadör?
Usch, då måste man ju träffa folk! :wink:

Sele och MT har jag också tittat på men dom känns lite "överambitiösa" för snabb av och på inomhusanvändning.
Jag har nog fel...

Jag återkommer med fler frågor då det är mindre bajskaos och hungerskrik av en nyvaken ilsk tjej. :lol:
en ergonomisk sele är absolut snabbast tycker jag. jag använder mest beco gemini för då slipper man tricksa med babyinsats (min dotter är två månader). jag är iofs partisk eftersom jag säljer sjalar och selar, men jag har i alla fall mkt att välja på :lol: och väljer geminin när det ska gå snabbt.
sacha42 skrev:sele, mt eller dubbelbärpåse då det ska gå snabbt men bära lite längre. ringsjal vid snabbärning ex. till och från bil:tumup:
la till lite :lol:
Av No_
Nu har jag dragit in min man i beslutsångesten också.
"Vad vill DU bära i?"
Han hade ingen aning...

Vi har budgetlevende här hemma i.o.m. att vi vill vara hemma med tjejen så mycket och länge som möjligt.
Så tyvärr kan jag inte köpa en av varje sort som en del av mig vill göra. ;)
No_ skrev:
Vi har budgetlevende här hemma i.o.m. att vi vill vara hemma med tjejen så mycket och länge som möjligt.
Så tyvärr kan jag inte köpa en av varje sort som en del av mig vill göra. ;)
Precis så hade vi också, levde på en lön i nästan ett år, men jag har faktiskt inte lagt ut så mycket pengar på mitt sjalande trots att jag ägt en hel del bärdon. Jag har köpt begagnat, testat, sålt vidare utan särskilt mycket förlust, köpt något nytt, och så har det rullat på.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?