Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Vi har precis börjat använda trikåsjal till vår 4 dagar gamla bebis. När vi testat mage-mot-mage metoden så har jag fattat det som att man antingen kan ha benen inne (typ fosterställning) eller utanför (grodställning). Stämmer detta?

Vi testade grodställning iaf men efter ett tag så liksom sjunker bebisen ihop och ligger således lite snett. Kan detta vara farligt eftersom ryggen på nyfödda fortfarande är svag? Är det ens lämpligt med mage-mot-mage eller är det bäst att bara börja med vaggan? Vi känner oss lite osäkra på detta...
Om bebisen sjunker ihop och hamnar snett skulle jag gissa på att ni knutit lite för löst. Det är nog det vanligaste felet som blir när man är ovan vid trikåsjalar.

Kan ni fota och lägga ut en bild på hur det ser ut här så tror jag säkert att ni kan få tips om det är så i ert fall.

Lycka till!
En bild säger mer än tusen ord :wink: , men det kan vara så att ni knyter för löst precis som Sanna81 skrev eller så hittar er bebis den position som denhade i magen och blire nöjd. Båda mina har legat som små C:n i sjalen, dvs sjunkit ihop. Så länge inte stjärten på barnet sjunkit ner mer mot golvet så har du nog knutit tillräckligt hårt. Men en trikåsjal kan man nästan inte knyta för hårt. Den ska sitta TAJT när du sätter i bebisen.

Och så länge barnets haka inte ligger ner mot bröstet så ska det inte vara några problem.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?