Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag är ny här på sjalbarn och är i valet och kvalet kring vad jag ska köpa mig för sjal till vår kommande Argentina-resa. Ture kommer vara ca 7 månader i december när vi åker och tanken är att vara borta i uppemot ett halvår. Alltså kommer det bli mycket bärande :)

Hittills har jag burit min knodd i en mobywrap trikå och ska nu köpa en beg. vanlig vävd hoppediz. Min första vävda sjal.

Min fråga är; kommer jag behöva köpa ÄNNU en tunnare sjal med tanke på att det kommer vara JÄTTEvarmt där? Och i så fall, vilken ska jag satsa på?

Tacksam för svar!
tack för svaren! grejen är att jag har haft lite problem med min rygg och sjal har varit det som avlastat bäst och fungerat bäst för mig. dock har jag bara provat EN babybjörn-sele och inga andra selar. tänkte också på att sjal kanske är lite smidigare att packa om man tänkte ryggsäcks-resa. Ge mig gärna fler förslag! :)
emelilla skrev:tack för svaren! grejen är att jag har haft lite problem med min rygg och sjal har varit det som avlastat bäst och fungerat bäst för mig. dock har jag bara provat EN babybjörn-sele och inga andra selar. tänkte också på att sjal kanske är lite smidigare att packa om man tänkte ryggsäcks-resa. Ge mig gärna fler förslag! :)
Men det är milsvidd skillnad på en Ergo och en babybjörn, ergon är tusen gånger bättre. Jag kan inte heller bära i BB, min rygg är också dålig. Men vår Ergo funkar superbra och då kan man växla mellan att bära på mage och rygg, om barnet är litet.
Kotten skrev:
emelilla skrev:tack för svaren! grejen är att jag har haft lite problem med min rygg och sjal har varit det som avlastat bäst och fungerat bäst för mig. dock har jag bara provat EN babybjörn-sele och inga andra selar. tänkte också på att sjal kanske är lite smidigare att packa om man tänkte ryggsäcks-resa. Ge mig gärna fler förslag! :)
Men det är milsvidd skillnad på en Ergo och en babybjörn, ergon är tusen gånger bättre. Jag kan inte heller bära i BB, min rygg är också dålig. Men vår Ergo funkar superbra och då kan man växla mellan att bära på mage och rygg, om barnet är litet.
en BB tycker inte jag heller man kan hämföra med varken MT eller ergonomisk sele. Vilken av dem man gillar bäst får man nog prova lig fram till. För mig avlastar en MT med utbredbara band lika bra som sjalen i stort sett. ok lite skillnad men de har olika användingar för mig, MT är snabb att få upp, tar mindre plats i väskan och är sval. Även smidigare över stora vinterkläder tycker jag.
Vi hade med både sjal och ergo på vår långa asienresa och ergon vann på grund av värmen. Den var luftigare. Se om du kan få prova en ergo eller liknande så får du känna skillnaden mot BB.

Hoppas ni får en bra resa.
tusen tack för alla svar! jag prövade att bära på ryggen i en beco häromdagen och gillade det. ska prova ergon också, har den i närmsta bekantskapskretsen :)

Annars kanske en MT är en bra idé. Ska försöka prova mig fram. Återkommer med recension i maj när vi kommit hem :P
Vad kul med Argentina :D ! Vi var där med stora killen när han var åtta-nio månader och då bar vi honom i en Ergo, vilket funkade bra i värmen. Om vi skulle åka igen skulle jag nog välja en MT med utbredbara axelband eller kanske Calin Bleu gauze-sjal eftersom de tar lite mindre plats i packningen. Fast å andra sidan packade vi inte ner Ergon i någon väska under hela resan, eftersom vi hade den på oss mest hela tiden. Ha så kul!
Tack för alla svar! Ja, vi kanske kommer och hälsar på i Chile om vi har vägarna förbi hehe :)

Jag hittade en jättebra MT med utbredbara axelband på emmaus härom veckan. (Från babylonia)
Har testat den en vecka nu och den funkar jättebra så det blir nog den som får följa med :)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?