Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Clee
Jag har fastnat för en särskild sjal och var på vippen att beställa en 4,6 men så såg jag att det fanns 4,2 också. Ni som har 4,2 - hur ser ni ut? Alltså, hur långa är ni och vad har ni i regel för klädstorlek på överkroppen? Jag är en typisk S/M i storlek på överkroppen, eller stl 38 då, och är 168 cm men har asiatiskt lång överkropp så låt oss säga att jag är 172 cm för sakens skull. Tror ni att jag kommer att kunna knyta alla knutar med en 4,2? Idag har jag en Minimundus 4,6 och till den knyter jag vad jag tror kallas dubbelt omslutet kryss och då är det kanske 40 cm kvar på vardera sida som hänger ned - men, det är ju en trikåsjal (elastisk alltså) och dessutom växer ju barnen. Så, ni som har 4,2 - är ni väldigt petita eller så? :)
Av MariaKB
Jag är 158 och väger 52 kg. Har stl 36 i överkropp och tycker att mina 4,2 m-sjalar är på gränsen. Kommer antagligen inte att kunna ha dem med tjocka tröjor under, eller ovanpå en jacka.
Med min Zara 4,2 kan jag göra alla knytningar (när jag inte är gravid :lol: ) och när jag köpte den var Hanna nog dryga halvåret, så det var ingen pyttebebis. Jag är 160 lång och väger normalt runt 55kg. Jag tror att zaran är den enda sjalen jag kan knyta på magen med som 4,2:a, den har långa sneda ändar och blir därför lite längre.
Till ryggsäcksknytning är den dock perfekt, jag har en del över trots tibetanskt avslut.
Jag är 159 och väger ungefär 50kg och jag kan knyta allt med en 4,2 sjal men har för mig att det inte blev jättemycket över sedan vid omslutet på ryggen men då lindade jag den om mig och knöt den på ryggen oftast. Hade en didymos så det var alltså inte en zara som ju har extra långa ändar.
Av MariaKB
Vill tillägga att min unge är 8 månader och jag har knutit de flesta knytningar med 4,2, men knytningen "vrikkesikker", som ju är en väldigt fin och bra knytning eftersom ungen kommer så långt upp, är svår att knyta med en 4,2. Fördelen med en så kort är att de är lättare att knyta tycker jag, inte så mycket tyg som hänger och slänger, men annars är 4,6 helt perfekt.
Tack för alla svar - då vet jag ju att 4,6 stämmer för mig! Hoppas det inte låter dumt men jag tycker det är imponerande att ni som är så nätta bär större barn, det är ju onekligen bra mycket mer påfrestande för er benstomme än för någon större (min sambo t ex). :tumup:
Av MariaKB
Det är en vanesak. Jag har haft svåra ryggproblem hela livet men att successivt öka bärandet, samt att barnet till en början är litet har gjort att det har gått bra, och nu i sommar har jag burit min snart 10kgs son konstant, säkert 8 timmar om dagen utan att få ont alls. Men olika sjalar avlastar helt klart olika bra.
Jag är 165 och 67 kg (strl 38 på överkroppen), och knyter gärna på ryggen på 4,2, ska jag knyta på magen (nej, det händer ju inte längre eftersom V väger typ hundra kilo så det bara går inte) så tar jag 4,6 m sjal. Beroende på vad det är för sjal (om den har snedställda ändar) så går det ju men 4,2 m men det blir yttersta ändarna och blir då svårt att justera bra.
Av Hell Cat
Jag har 4,2 till omslutet ryggknut och jag är runt 173 cm lång och väger just nu drygt 78 kg

Kan vara så att sjalen snarare är 4,3 om man mäter men den är köpt som 4,2 ;)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?