Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Franneke
Jag vet ju att både Didysar och Storkar får höga betyg här på sjalbarn, men jag tänkte ändå be om lite feedback.

Jag velar mellan en Didy Katja och en Stork Lilly. Jag har nästan bara provat Didysar, favoriten är just nu mjuuuka Lisa som är underbar att knyta med. Jag vet alltså hur härlig en randig Didy kan bli. Frågan är om en Stork blir lika skön? Jag tycker Lilly är mycket vacker, vackare än Katja, men Katja är i ekologisk bomull, vilket jag också värdesätter.

Jag har inte klämt på en randig Stork, men på en Leo, som var av mycket hög kvalitet, men tjock. Jag antar att de randiga Storkar är tunnare. Eller?

Så vad säger ni kloka sjalare som har provat både? Är de två sjalarna jämförbara? Vad har ni för erfarenheter? Eller är allting bara en smaksak? :hellu:

(Om någon har en bärbild på någon av sjalarna skulle jag bli jätteglad!)
Användarens profilbild
Av EmilsMamma
De randiga storkarna är "tunnare" ja, eller slätare på något sätt. Jag älskar Leosarna för jag tycker de är så följsamma och formbara (och underbart mjuka). Jag tyckte den Didy jag testade var för tunn och fållarna för smala och hårda min smak.

Ta den du tycker är finast i färger och mönster skulle jag säga!

Om du kollar under Galleri - Storchenwiege på www.sjalbarn.se så finns det flera bärbilder på randiga storkar :wink:
Användarens profilbild
Av mari_tres
Jag har haft två storlar, en Ulli och en Inka, ingen av den har varit i närheten av mina didysar. Kanske är det så att jag helt enkelt inte lyckades gosa in dem ordentligt, men isåfall kan jag bara säga att de är mer svåringosade än vad didy är.

Tycker att Storken är stum och svår att få till skönt, didy är följsam och lättknuten. Fast jag är ju lite såld på Didymos :heart: och ahr provat en hel del av dem. Storken har jag bara provat två av. Nån Leo har jag aldrig haft men funderar på om jag inte måste ge den en chans också :lol:
Av sjaltokan
Den största skillnaden är väl att didysarna är smalare än de flesta övriga sjalarna, däribland storkarna.

Didy är 65 bred medan stork är 70 bred och de 5 extra cm gör skillnad faktiskt. Jag har ägt en randig stork jag tror de behöver lite mer tid innan de blir lika mjuka som didy. Men jag är som marie_tres såld på bla didymos. :rodna:

Men smaken är som baken det som är min favorit passar absolut inte en annan.
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Jag skulle säga att de är helt klart jämförbara om man ser till att bägge är sjalar av bra och jämt kvalitet! :D

Däremot så skiljer det ju lite som de andra skriver, när det gäller både bredd på sjalarna och bredd på fållarna, men det hör väl mer till smaksakerna?

...och detta med gosig eller inte så tycker jag att det iaf bland didymos sjalar verkar skilja en hel del från sjal till sjal så utifrån det skulle jag inte kunna säga att storkarna vare sig är mjukare eller stelare. Tycker ex. att inkan jag sydde till ringsjal var mjukare än vad vår Didymos Jim var där i början.

När valet nu står mellan två i mitt tycke likvärdiga sjalar så tycker att du ska satsa på den sjal du tycker är snyggast... 8) :tumup:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?