Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av pulibus
Nu börjar dottern bli så pass stor att det känns som att en vävd sjal skulle kunna vara på sin plats. Just nu bär jag i en Moby Wrap som jag fullkomligt älskar och dottern med. Jag har även en MT, men jag tycker bättre om långsjalen.

Tips på sjalar mottages tacksamt. Just nu är kassan inte för stor och jag känner heller inte för att lägga ut några stora pengar då jag vill testa och se om jag trivs med en vävd sjal först.
Den får gärna vara ordentligt sval eftersom sommaren närmar sig med stormsteg och den måste vara minst 5,4 m.

Det finns ju så otroligt många sjalar på marknaden att man blir alldeles yr i huvudet.. ;)
Tusen tack på förhand!
Av sjaltokan
En begagnad, gauze eller mimmis kanske?

Lägg ut en köpes annons? :wink:

Ange vilken längd, önskemål om färg och prisklass så kommer du säkert få en hel hög förslag. :D
Av sjaltokan
Annars kan jag rekommendera en diagonal vävd som räcker hela bärperioden för de varmaste dagarna i sommar är alla sjalar varma. 8)
Användarens profilbild
Av Auroratiger
Gauze :tumup: Perfekt sommarsjal och tar mer tyngd än man tror. Utmärkt som sval filt också. ;) Och lättare att lära sig knyta än en tjockare sjal.

Jaga begagnat, säger jag, för nya sjalar är för det mesta dyra.
Av MariaKB
JennyB73 skrev:
MariaKB skrev:Riktigt urbilliga (270 kr) är ju dessa: http://www.etsy.com/shop/BabyEtte?section_id=6607973 men hur kvalitén är vet jag inte, och de finns bara enfärgade. Svala är de nog definitivt i alla fall.
Bild
:love: till en baby med rött hår dessutom, ljuvligt!
Ja, visst finns de i fina färger? Jag tycker kanske iofs att den ser ut att skära in lite grann men feedbacken hon har fått (man kan läsa kommenterna på sidan) är ju bara positiv, så den kan nog funka bra, speciellt om man vill testa långsjal för första gången.
Användarens profilbild
Av HannaGerda
MariaKB skrev:
JennyB73 skrev:
MariaKB skrev:Riktigt urbilliga (270 kr) är ju dessa: http://www.etsy.com/shop/BabyEtte?section_id=6607973 men hur kvalitén är vet jag inte, och de finns bara enfärgade. Svala är de nog definitivt i alla fall.
Bild
:love: till en baby med rött hår dessutom, ljuvligt!
Ja, visst finns de i fina färger? Jag tycker kanske iofs att den ser ut att skära in lite grann men feedbacken hon har fått (man kan läsa kommenterna på sidan) är ju bara positiv, så den kan nog funka bra, speciellt om man vill testa långsjal för första gången.
Jag tycker inte en sjal som skär in är en bra första sjal. En som avlastar bra och som är lättknuten tycker jag är vad man ska ha som första sjal.

Ett alternativ kan ju vara att hyra en sjal och se om du gillar?
Användarens profilbild
Av pulibus
Varför ska jag egentligen snåla. Jag vet ju att jag älskar att bära både i trikåsjalen och MT'n så varför skulle jag inte gilla att bära i en vävd sjal.
det blir nog till att lägga ut en annons. Mer tips på svala sjalar tas gärna emot. :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?