Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Är det någon som har ägt både en Lars och en Indio och kan jämföra lite? Tjocklek, yta, användarvänlighet... Alldeles särskilt är jag intresserad av Indiosjalen i linneblandning, men också andra kvaliteter. (Lins ullmixsjal verkade ju t ex jättemysig, fast kanske inte så kanon till sommaren? :) )

Jag börjar nämligen planera för en ny sommarsjal... :twisted: :twisted:
Användarens profilbild
Av Sannasmamma
Jag har ingen Lars men en Björn och jag tror att de är likadana (?) och det är inte rättvist att jämföra med en indio! Alltså indion är glest vävd, och tunn och den är mjukare än björn. Björn är också bra men han ger inget svalt och somrigt intryck!
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Vi har både en Lars och en Indio (100% bomull). Indion är ny och Lars köpt begagnad. Lars är lite tjockare än Indion, den senare är lite mjukare också. Den har också mer diagonalstretch än Lars. Jag upplever Lars som lite glattare, har inte använt den så mycket eftersom den är för lång för mig, men den har ju en slätare yta än Indion.
Användarens profilbild
Av Eld77
Så Lars och Björn känns ungefär som andra randiga didys då? (Jag vet inte varför jag har fått för mig att de skulle vara annorlunda...)
Nu blir jag ännu mer sugen på att testa en indio!
Användarens profilbild
Av trollmamma
Jag har både en Björn o en Indio.
:notes: Frågan hur jag ska kunna jämföra dem :hmm: jag tycker att Indion är mer avlastande samtidigt som den är mjuk o följsam ..
Lars är väldigt mjuk o jätte jätte skön gillade den skapt i somras den var kanon o färgen gjorde att den inte kändes så jätte jätte varm :mums: .

Indion (natur ) jag har har jag mest burit ute med nu i vinter så jag kan inte veta hur det är på sommaren men den känns sval. Men jag tror att färglöshetern är till sin fördel på sommaren :tumsup:

Se'n vilken som är bäst det är bra fråga jag tror att där gäller det att köpa den maan gillar bäst :P
Användarens profilbild
Av Anso
Indio sjalarna kan man säga är som en "strukturtapet" dvs ingen slät yta och det gör att tyget greppar mer i sig själv när man knyter eller om man vill det-det glider inte lika lätt när man knyter.
Indio rubin var fluffigare, tjockare än den Ultramarin jag har nu som är riktigt tunn. Indio Linne/natur blir lite slätare på ytan än Ultramarin efter mangling och lite blankare och verkare lite tätare vävd. Denär säkert en del tyngre än de Indio som inte har linne i sig. "Linnesjalen" är klart grövre i ytan än Rubin och Ultramarin och behöver nog en hel del tvätt, mangling, användning för att bli mjuk och go men sedan är den säkert väldigt behaglig.

LARS var väldigt mjuk och gå redan ifrån början och den är ju då helt slät på ytan jämfört med en Indio. LARS tycker jag ger lite linnekänsla i utseendet.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?