Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av malo20
Åhh vad spännande! Är det någon av er återförsäljare som har mer info om denna Beco Gemini som ska komma? Verkar som den ska likna 4th gen igen, utan babyinlägget, möjlighet till att korsa axelbanden och så försöker de sig på en variant att bära barnet framåt för att konkurrera med BabyBjörn gissar jag. Blir så nyfiken!
Användarens profilbild
Av Asia
tass
Användarens profilbild
Av malo20
jazoo skrev:http://carrymeaway.com/slinglady/catego ... y-carrier/

Skrolla ner lite så finns lite info. Intressant.
Jepp, har redan läst :) Försökt googla all information jag kan få tag på.

Jag har verkligen önskat att Beco skulle göra en sele som liknar 4th gen igen och utan babyinlägget. Gillar inte det alls. Kanske hade tyckt om det om jag burit en bebis, men när man redan kan svinga upp större barn på ryggen så känns det som överkurs.
Användarens profilbild
Av jazoo
malo20 skrev:
jazoo skrev:http://carrymeaway.com/slinglady/catego ... y-carrier/

Skrolla ner lite så finns lite info. Intressant.
Jepp, har redan läst :) Försökt googla all information jag kan få tag på.

Jag har verkligen önskat att Beco skulle göra en sele som liknar 4th gen igen och utan babyinlägget. Gillar inte det alls. Kanske hade tyckt om det om jag burit en bebis, men när man redan kan svinga upp större barn på ryggen så känns det som överkurs.
Och inte bara överkurs utan skitjobbigt och helt onödigt! :this:
Jag gillade inte alls Butterfly pga det där inlägget, och en 4th går ju knappt att få tag på. Jättebra att de gör en ny sån variant tycker jag (sen det där med att bära framåt känns ju kanske lite konstigt, men ok, de måste väl för att ta upp kampen med Babybjörn som börjat göra en ergonomisk sele också).
Användarens profilbild
Av malo20
Här finns lite fler bilder på prototypen som visades upp i Sep 09 i USA. Den ska tydligen ha ett ryggstöd som går att variera i höjd. På den andra länken så stod det att den skulle va 20 inch som längst vilket väl är ca 50 cm. Ganska högt med andra ord. Huvudstödet vet jag däremot inte om det sitter fast för att fällas upp eller om det är löst. :roll:

http://mybecobaby.com/2010/01/beco_gemini/
Användarens profilbild
Av malo20
SQ skrev:Nu har jag också kollat länken ovan. Och stackars stackars alla bebisar som kommer tvingas åka med benen dinglandes, både innåt och utåtvända för att föräldrarna tror att det är det som är det normala. :( Nej, de skulle gjort en sele som även kan bäras bekvämt med på höften istället.
Håller med! Varför bära utåt? Släng upp dem på ryggen istället ;) Men som jag förstått ska Gemini kunna bäras på höften också, fast det blir väl ungefär som man kunde göra med 4th gen då antar jag.
Användarens profilbild
Av malo20
Det börjar närma sig release för Gemini i Usa nu verkar det. När kommer den till Sverige tro? Synd att man inte har bebis längre. Skulle gärna prova den här :(
Av Anil
Nån som har koll på om det finns nån återförsäljare i Stockholm? Edenbaby har den, men skulle vilja prova innan jag köper.

(...apropå att det är synd om bebisar som blir sittande framåt
Det är ju tyvärr inte så att mina önskemål alltid går ihop med min unges. Båda min tjejer har haft en period efter 4 månader då de varken velat åka vagn, sjal, eller ergo-sele utan valt BabyBjörnen just för att de dinglar mer med benen (och kan sprattla) och kan sitta framåtvända(ryggen dög inte som alternativ förrän äldsta tösen kunde kika lite över axeln). Då yngsta är inne i en sån period just nu hoppas jag på att denna nya sele ska vara lösningen. Som det är nu släpar jag runt på både storasyster, dubbelvagn, BBn och en Manduca... För att bära i BBn längre än absolut nödvändigt är ju inte att tala om! )
Av Clee
Har den en tygpanel på insidan som Butterfly II? Eller sitter axelbanden fast i framstycket?
Användarens profilbild
Av KATARINA
Lina Werning skrev:Nån som har koll på om det finns nån återförsäljare i Stockholm? Edenbaby har den, men skulle vilja prova innan jag köper.

(...apropå att det är synd om bebisar som blir sittande framåt
Det är ju tyvärr inte så att mina önskemål alltid går ihop med min unges. Båda min tjejer har haft en period efter 4 månader då de varken velat åka vagn, sjal, eller ergo-sele utan valt BabyBjörnen just för att de dinglar mer med benen (och kan sprattla) och kan sitta framåtvända(ryggen dög inte som alternativ förrän äldsta tösen kunde kika lite över axeln). Då yngsta är inne i en sån period just nu hoppas jag på att denna nya sele ska vara lösningen. Som det är nu släpar jag runt på både storasyster, dubbelvagn, BBn och en Manduca... För att bära i BBn längre än absolut nödvändigt är ju inte att tala om! )
Vi har den www.knyt-an.se och även www.babydesign.se och i Södertälje www.kokobello.se
Av Anil
Nu har jag köpt en (hos Knyt-An) och är så här långt SUPERnöjd. Lillan likaså. :vågen:

Har i och för sig inte jättestor vana av flera olika selar, men den är bra mycket skönare än min välanvända Manduca. Lillan gillar ju som sagt inte att sitta inåtvänd särskilt länge när hon är pigg och vaken, men är helnöjd med att sitta framåtvänd då. Och hon dinglar INTE speciellt mycket med benen utan sitter nästan i grodposition även framåt. Den känns mjuk, men ändå stadig. Kanske inte bästa alternativet för varma sommardagar dock då hela bärstycket är vadderat, men väldigt passande nu inför vintern. Huvudstödet fälls smidigt upp, alt viks ner. Kanske inte det bästa för större barn som vill somna på ryggen eftersom det inte räcker hela vägen då, men det känns som ett mindre problem.
Snygg är den också!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?