Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Nickis
Har nu ca en månad kvar innan bebisen kommer.
Äger redan en Easy Norrsken 4,7, som jag använt lite till min nu treårige son. Den kan jag ju ha även till bebisen. Men jag har länge varit sugen på en röd sjal också. Har ev tänkt köpa en Leo Rouge, förmodligen i längden 4.1. Den borde väl gå att använda till både bebisen (förhoppningsvis räcker den till de flesta knytningar) och till ryggknytningar för båda barnen.
Men nu börjar jag fundera på detta med trikåsjal...
En del tycker ju att det blir så varmt med vävda sjalar på sommaren.
Så jag funderar över hur det blir med Easyn och Storken i så fall, är de jättevarma?
Men trikåsjal räcker kanske inte så länge, den blir ju ostadig efter ett tag.
Har i alla fall kollat runt och tittat på Sino, Hoppediz trikåsjal och Minimundus, bl a.
Sinon verkar jättebra, men hu vad dyr!
Hur är de andra? Är det stor skillnad?
Eller ska jag satsa på en Stork redan till den nyfödde/a?
Användarens profilbild
Av Mia
Du blir garanterat inte besviken på en Röd Sino!!
Och den är ju inte dyrare än en vävd.... :D :wink:
Av Nickis
Nej, det är klart. Då kan jag ju sälja den sen och köpa en Stork efteråt i stället!
För tyvärr är det väl ingen chans att hitta en begagnad Sino än så länge.
Vad är det för slags röd nyans på Sinon?
Av Aelia
Röd sino säger jag med. Den är helt underbar, vi har en blå till killen som är 6 månader nu. :lol:
Användarens profilbild
Av KATARINA
Får man lite försiktigt rekommendera Cuddly Wrap som är en väldigt bra och prisvärd sjal som kommit lite i skymmundan tycker jag. Jag säljer den ju så jag är ju naturligtvis partisk :wink:
Användarens profilbild
Av diddeldi
jag tycker personligen att man ändå övergår till en vävd sjal efter några månader, så man kan lika gärna köpa en billigare trikåsjal (t ex moby wrap eller hoppediz). men så är jag en sån som inte klarar att sälja första sjalen också :wink:
Användarens profilbild
Av tinkerbell
Jag älskar vår Moby wrap! :heart: Så den kan jag varmt rekomendera som ett lite billigare alternativ. Det är supergosigt att ha en trikåsjal när bebisen är nyfödd och tills den är några månader. Jag tyckte inte den blev speciellt svajjig faktiskt, man knyter bara lite hårdare så funkade den lite till. Jag bar Julia i den så sent som för 2-3 veckor sen när hon fick sin första tand. (9 månader o 8 kg)

diddeldi skrev:men så är jag en sån som inte klarar att sälja första sjalen också :wink:
*hihi* sån är jag också, den är en "aldrig-sälja-sjal" och ligger och väntar i garderoben på ett litet syskon. :tutte: :loving:
Av Nickis
Nu gör ni mig alldeles villrådig igen!
Jag tror nog att det får bli en trikåsjal till att börja med, även om jag inte tänkt så förut. Men är det stor skillnad kvalitetsmässigt?
Sinon låter onekligen väldigt bra och verkar inte ta någon som helst plats heller (den väger ju nästan ingenting), men det kanske inte skiljer så mycket att det motiverar så mycket högre pris?
Vill också gärna ha en fin, varm röd färg.
Så vad ska jag köpa?
Annika.
Av Nickis
Kom på en sak till, jag misstänker att jag också kan få svårt att sälja sjalen sedan...
Och hur bra andrahandsvärde är det på trikåsjalar, blir de inte mer uttöjda och slitna än vävda?
Annika.
Användarens profilbild
Av Mia
Mobywrapen är Bra Och Prisvärd!!

Visst blir de lite mer slitna i färg och tygets yta men de brukar ha ok 2ah värde ändå för såå mycket hinnar man inte slita på en sjal till bara 1 barn i ca 6mån!
Användarens profilbild
Av Helena
Min Babybundler blev rätt sliten på sex månader. Och det är lättare att fastna i något så att en trikåsjal maskar upp sig än det är med en vävd, jag fick laga min Babybundler litegrand.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?