Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av sjaltokan
Finns det redan bra och uttömande svar så får ni gärna hänvisa mig till de trådarna.

Tänkte göra slag i sak och köpa mig en ringsjal. Vilken är bäst av märkesringsjalarna? Eller är det bästa en hemmasydd?
Användarens profilbild
Av katha
Jag skulle nog säga att du ska prova dig fram för det finns en uppsjö av ringsjalar. En vikning eller material som passar mig kanske inte faller dig i smaken.
Jag själv är ingen fan av ringsjal (jag har provat de flesta) utan tycker att sjalryggsäck eller sele tar lika lång tid att krångla med. Jag tycker att jag blir hindrad mer med en ringsjal framtill än en ryggsäck på ryggen. Men detta är min åsikt men det finns många som tycker olikt. :tumup:
Men om jag ska välja en ringsjal så måste jag säga att erfarenheten av hemmasydda ringsjalar av sjal är bäst. (gärna rebozo(vinter) eller wellen(sommar)) :D
Användarens profilbild
Av Mamma Eli
Har provat flera olika typer av ringsjalar och gillar ingen utom min hemsydda som jag sydde efter tips av johanna här på sb. Min är superskön och avlastar jättebra! lätt att justera eftersom det inte behövs. :wink: Visar bild och skriver länk med sybeskrivning. :tumup:

Tyget är vikt på varje sida två gånger. Varje halva är vikt två gånger var, först mot mitten och sedan utåt så att kanten hamnar utåt. Vikningen är ganska lång, så att den når bakom axeln. Axeln blir på så sätt lite vadderad av flera lager tyg och fast, dvs den behöver inte justeras - det jag gillar med den samt att den inte glider in mot halsen/nacken utan sitter där den sitter.

Bild

Kolla denna länk för tydligare instruktioner om vikningen. :D
http://www.sleepingbaby.net/jan/Baby/floating.html
Användarens profilbild
Av mammagumman
Carrylarry eller vad han heter från Splendid Baby (som inte finns mer). Det är en ringo med otroligt skönt dubbelt bomullstyg. Efterlys en sådan genast. Den är världsbäst men tillverkas inte längre. :eld:
Användarens profilbild
Av Scharlott
Jag föredrar diagonalvävda ringsjalar. Har en riktigt läcker från Natibaby som känns suverän (fast jag anses väl son partisk där :wink:) och sedan gillar jag även min ringsjal i ekodenim från Barma (också diagonalvävd) :tumup:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?