Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Skrev tidigare och blev rekomenderad att köpa en Sino-sjal då jag är en aktiv utemänniska som väntar barn i månadsskiftet april/maj. Har ringt en ÅF i Sthlm men de säger att de har slutat köpa in Sino pga problem med leveranserna, att lev-tiden ofta är lång och för det mesta får man inte tag på den färg man vill ha? Även via Loomas egen hemsida just nu. Nån som vet om det stämmer?

Jag vill ju gärna ha en sjal innan bebisen kommer och den är beräknad den 25 april.

Har även blivit rekomenderad mam eco som är lite stabilare men undrar om den inte blir för varm? Eller kanske är det bättre att börja med en sån efter som att min bebis ju kommer i april/maj och inte mitt i sommaren?

Vill helst inte köpa begagnat efter som att jag planerar att använda sjalen mycket och även till nästa barn - om det fungerar bra såklart. Dessutom är priserna på beg nästan samma som nypriserna vilket gör att jag hellre köper en ny.

Så vad säger ni? Ska jag köpa en mam eco istället? Och om inte, vart får jag lättast tag på en Sino? Jag har dessutom upptäckt att färgerna ser olika ut på olika sidor. Hur vet man vilka färger som stämmer när man beställer via nätet? Är ganska stor skillnad.. :/

Är som sagt en aktiv utemänniska med hund och häst så om det funkar att bära med sjal kommer jag att göra det ganska mycket. :) I alla väder. Kanske ska jag köpa en lite tjockare först och sen köpa en tunnare när det blir varmare?
Du kan ju fråga en av återförsäljarna som finns här på sjalbarn.

Jag själv är en WBS frälst person och den sjalen kan du ju ha längre än en sino. Men detta är ju en smaksak. Du kan ju gå in och läsa på recensionerna.
Jag gillar MaM ECO och den är sval trots att den är lite tjockare och stadigare. Den är vävd med en del hampa, det är det som gör den svalare. Den kan också användas längre än tex Sino.
Och iom att den är lite stadigare så kan man också knyta den som en vävd (med smokingbältet innerst) och sen dra isär kryssdelarna så att man bara får ett lager tyg över bebisens rygg. Om det blir riktigt, riktigt varmt...

//A
Tack för svaren.

Jag vill gärna ha en så sval sjal som möjligt efter som att jag är varm av mig. Så det är viktigt att den inte känns för tjock och varm. Men som sagt, skillnaden på Sinon och Mam Econ kanske inte är så stor?

Sinon verkar finnas i udda färger på ett par ställen. Så frågan är om jag ska köpa en sån till ett högre pris och i en färg jag inte hade valt från början, eller om jag ska ta en Mam Eco istället... i-landsproblem men ack vilken beslutsångest. :p
Jag hade en mam eco till mitt andra barn som föddes i oktober. Jag körde vanlig trikåsjalsknytning, vilket fungerade bra de första tre-fyra månaderna, därefter försökte jag knyta som man gör med en vävd sjal och det tyckte jag inte funkade så bra så jag köpte en vävd istället. Dock tyckte jag i början att den inte var tillräckligt stretchig och svår att få till när barnet är så litet så därför tror jag mer på sinon till en nyfödd upp till en-två månader och kanske därefter en stadigare trikå.
Vi kommer att få in vår nya tunna sommartrikåsjal i bambu i månadskiftet april/maj. Det kommer att finnas ett provexemplar inne hos oss om ca 2 veckor i vår butik i Stockholm, som du kan komma och känna på om du har vägarna förbi.
Tack för alla svar.

Har nu köpt en Sino Förgätmigej, den fanns kvar på en webbutik i Malmö. Vill absolut ha sjalen innan bebisen kommer, annars hade jag kunnat vänta tills den nya kom in på Babydesign. Synd att den inte kommer tidigare.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?